Pszichometria helyett mobiljátékok - gamification a toborzásban...bővebben
"Jó jelöltet felkutatni olyan, mintha kincskeresőset játszanánk"...bővebben
Akik már nem akarnak belehalni a munkába - a Z generáció a munkaerőpiacon...bővebben
Ilyen a Z-generáció álommunkahelye...bővebben
Vannak, akik szerint a jövőben vezetőnek lenni a világ legnehezebb és legellentmondásosabb feladata lesz. De mikor volt könnyű és egyszerű embereket vezetni? A jövő kihívása abban rejlik, hogy egy exponenciálisan fejlődő világban kell jövőképet, útmutatást, biztonságot teremteni az embereknek. A jövő vezetőinek le kell bontaniuk a határokat, új vezetési és gondolkodási módszereket kell alkalmazniuk, miközben megjósolják a megjósolhatatlant, és folyamatos innovációra sarkallják szervezetüket. Lehetetlen lenne ez a küldetés? Inkább a legfantasztikusabb, amivel egy vezető találkozhat!
A munka világa rekordgyorsasággal változik. Nyakunkon a rengeteg technológiai innováció: jönnek az önvezető autók, a mobilapplikációk, a robotpincérek, és a teljesen automatizált, szinte ember nélkül működő gyárak. Hogyan hat mindez a minden a munka világára? Kinek lesz munkája 15-20 év múlva? Milyen pályát érdemes választania a mai bölcsődéseknek? És mi, már dolgozó felnőttek hogyan tudjuk megőrizni az alkalmazhatóságunkat hosszú távon? Mit fogunk csinálni a rengeteg szabadidőnkben? És mi lép a jövőben a munka biztonságának helyébe? Előadásomban arra biztatok mindenkit, hogy járjon nyitott szemmel és füllel a világban és készüljön tudatosan fel az elkerülhetetlen változásokra, mert úgy hiszem,: „Amit nem tudsz megváltoztatni, annak állj az élére”.
Bár utolsó bástyaként sokáig kitartott, a digitális fejlesztések és a mérhető, innovatív, online megoldások a HR szakma egyre jelentősebb területeit hódítják meg. Korosztályváltás zajlik mind a csapatokban, mind a HR osztályokon, s ezzel párhuzamosan ezt a szakmát is mindinkább a technológiai szemlélet hatja át. Mit tehetünk, hogy tartani tudjuk a lépést? Mi vár még ránk? Hogyan tudunk ezekre a változásokra felkészülni? Vajon mit adhatnak a startupok a nagycégeknek? A mindkét világot megjárt, vezérigazgatói pozíciót startup-befektetésekre váltó Balogh Petya saját tapasztalataiból merítve válaszolja meg ezeket a kérdéseket.
Az online platformokon, mint a Google, a Linkedin, az Indeed.com vagy a különböző gyűjtőoldalakon a jelöltkeresés elraktározott szakmai információkon és számítógépes algoritmusokon alapul. S bár ezek a rendszerek mind támogatják a Boolean (logikai) keresést, rengeteg apró különbség van közöttük. Éppen ezért fontos, hogy a megfelelő nyelven kommunikáljunk minden egyes rendszerrel, hogy mihamarabb eljussunk a megfelelő jelölthöz. Előadásában Irina felvázolja a legfőbb online keresőrendszerek sajátosságait, összeveti a logikai és a szemantikai keresési funkciókat, bemutatja a Google RankBrain algoritmusát, elmagyarázza, hogyan kezeljük a „perszonalizált” eredményeket és mutat néhány bennfentes X-Ray keresési technikát, amik mind hatékonyabbá teszik kereséseinket.
Amikor a toborzásról gondolkodunk, ma már nem csupán a jelöltek felkutatásáról és kiválasztásáról, sokkal inkább a tehetségek vonzásáról és elkötelezéséről beszélgetünk. De hogyan kell ezt jól csinálni? Szakértői kompetenciát építsünk a saját csapatunkban, vagy szervezzük ki erre specializálódott cégnek, vagy cégeknek? Esetleg építsünk hibrid modellt, azaz legyen saját csapatunk és csak a komplexebb kereséseket szervezzük ki? A teljes folyamatot vagy annak egy részét adjuk "idegen kezekbe"? Előadásunkban ezekre a kérdésekre adunk válaszokat.
Employer Branding kapcsán vannak pillanatok, amikor elszorul a torkunk: Kinek a felelőssége? Mekkora a beruházás és mekkora a megtérülés? Hogyan tudja támogatni az üzleti célokat? Megtartás vagy toborzás? Ki is pontosan a célcsoport? Mit tudunk neki mi ajánlani, amit más nem? Hogyan támogatja az online toborzást? A megoldás kulcsa egy újfajta nézőpont és gondolkodásmód: az integrált employer branding stratégia, az üzleti stratégia része kell legyen!
Most még nem látni tisztán, hogy a videojátékokéhoz hasonló technikák alkalmazásán alapuló gamification csak múló hóbort lesz vagy valóban forradalmi újítást hoz a toborzás világába. Elgondolkodtató előadásunkban sorra vesszük a játékos pszichometriai előszűrések gyakorlati tapasztalatait, amik a Deloitte, a McKinsey és a Vodafone toborzási szokásait is átalakították.
Kerekasztal beszélgetésünkön a munkaadói, a pszichológiai, a civilszervezeti és a kutatói oldalt kérdezzük: milyen pszichológiai karakterekkel rendelkeznek a Z-generációsok, mire készüljenek a munkaadók, ha a Z-genesek belépnek a munkaerőpiacra, hogyan látják saját helyzetüket a Z-genesek és mit mondanak róluk a számok, kutatások?
A toborzási-kiválasztási sebesség mindent eldönt. A recruiterek sikere a hiring managereken múlik, ők a belső megrendelőink, náluk van az információ a munkaerőigényekről, ők fogalmazzák meg a profilokkal szembeni elvárásokat, ők minősítik szakmailag a jelölteket. Jelentős részben rajtuk múlik az új belépők beválása. Előadásunkban sorra vesszük, melyek azok a kritikus témák ahol a reruiterek felelőssége a hiring managerek képzése, fejlesztése. Megvizsgáljuk, milyen folyamatra van szükség a toborzás során, hogy recruiterként megfelelhessünk a jelöltek és a vállalat igényeinek egyaránt illetve, hogy miként alakítható ki a taktikai munkaerő-tervezés folyamata 5 lépésben, aminek eredményeként drasztikusan csökkenthető a toborzási idő.
A nyitott, befogadó szervezeti kultúra a fenntartható növekedés egyik kulcsa. A sokszínű munkakörnyezet pozitív hatással van a hatékonyságra, a csapatmunkára, a dolgozói motivációra és a munkáltatói márkára egyaránt. Hogyan támogathatja a nyitott szervezeti kultúrát a toborzási folyamat? Mit tehet a sourcer és a recruiter, azért, hogy minél sokszínűbb talent bázist érjen el?
Az elmúlt két-három évben a hazai munkaerőpiac elképesztő mélységeket él meg. Már nem csak a fehérgalléros munkavállalók megtalálása, hanem a fizikai munkahelyek feltöltése is vért és izzadtságot kíván a toborzó kollégáktól. Milyen lehetőségei vannak egy gyártó vállalatnak arra, hogy a nyilvánvaló – és sokszor csak időleges vagy részmegoldást hozó – béremelés mellett alternatívákat találjon a munkaerő megtartására, a lehetséges kiesés, elvándorlás megakadályozására? Milyen programokat érdemes indítani ennek érdekében? Hogyan tud az ergonómia, az ember-munkahely-környezet kapcsolat rendszer szintű elemzése segíteni a lojális kollégák megtartásában, vagy akár a szűkös munkaerő-piaci kínálat hatékonyabb kihasználásában? Ha mégis bért kell emelni, akkor miként emelhető az ehhez fedezetet nyújtó hatékonyság anélkül, hogy túlterhelnénk a dolgozóinkat.
HVG HR Center, Key account manager
Réka, közel tíz éve dolgozik HR szolgáltatói területen, hét éve pedig a HVG HR Center csapatát erősíti. Key account managerként a kiemelt ügyfelekért felel, így nap, mint nap szembesül a HR szakma kihívásaival, a cégek toborzási és kiválasztási nehézségeivel. Hisz az újdonság erejében, az egyediségben és az alternatív toborzási megoldásokban.
Tech vállalkozó és
angyal befektető
Nevéhez fűződik többek között a nemzetközi piacot is
meghódító NNG, melynek társalapítója és vezetője volt. Itt vezérigazgatóként
egy 850 fős csapatot épített fel és az ő motiválásukat tartotta legfőbb
feladatának. Azóta angyal befektetőként több formációban is magyar tech
startupoknak segít, többek között számos HR tech cégnek is.
Avis Budget Group BSC Kft., HR igazgató
A shared service-ben eltöltött HR Igazgatói pályafutásom alatt éreztem meg leginkább a toborzás - kiválasztás stratégiai szerepét. 2010-ben csatlakoztam a céghez, akkor 300-an voltunk de a vállalat rövid időn belül 1000 fősre növekedett, ami a korábbinál még dinamikusabb üzleti elvárást hozott magával a HR-rel szemben: gyors megoldásokat találni az üzleti igényekre változó környezetben . A tehetségek megtalálása, elkötelezése, fejlesztése és megtartása valamint a kultúrafejlesztés alappillérei lettek az emberi erőforrás- stratégiának.
Klinikai szakpszichológus
Gyöngyi a "Kávészünet pszichológussal" brand és YouTube csatorna megálmodójaként, aktívan kutatja az online tér pszichológiai aspektusait immár második éve. Hetedik éve foglalkozik klinikai szakpszichológiával, egyéni-, család- és pár terápiával. Elsődleges célja, hogy jobbító erőt képviseljen, így arra törekszik, hogy online és offline térben is minél több pszichológiai ismeretet adjon át.
HR Manager GGO/GOF CEE, GE
Végzettsége szerint közgazdász, karrierjét a T-Mobilnál kezdte, majd a General Electric több üzletágánál töltött be különböző HR szerepköröket, a GE HR vezetőképző programjának végzettje. Elsődleges megkülönböztető jegye, hogy nincs olyan nehéz helyzet vagy stresszes időszak, amiben ne tudná ő és a csapata jól érezni magát. Kétgyermekes apaként és a vállalat kulturális nagyköveteként egyaránt ezt képviseli. Az SSC világba becsöppenve 4 éve építi az egyik leggyorsabban növekedő szolgáltató központot GE Global Operations néven és támogat globális funkciókat.
egyetemi adjunktus, Pécsi Tudományegyetem
Guld Ádám médiakutató, kommunikációs szakember. A PTE-BTK, Társadalom- és Médiatudományi Intézet, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa. Angol és kommunikáció szakon végzett a Pécsi Tudományegyetemen, doktori fokozatát ugyanitt szerezte az Irodalomtudományi Doktori Iskola, Kultúratudományi Doktori Program keretében. Szakmai konferenciák rendszeres előadója; eddigi kutatási eredményei két saját szerkesztésű kötetben és számos folyóiratban jelentek meg. Szakértőként többször szerepelt hazai médiumokban (RTL Klub, M1, MR1-Kossuth Rádió). Főbb kutatási területei: társadalomtudomány, médiatudomány, médiakultúra, ifjúsági kultúrák és sztárkutatások. A Z-generáció kommunikációs- és médiahasználati szokásaival 2012-óta foglalkozik, a témában megjelent írásai többek között a Marketing és Menedzsment, a Korunk és a ME.doc című folyóiratokban olvashatóak.
Brain Gain Recruiting, társalapító, vezető
toborzó
Irina nemcsak a Brain Gain toborzó iroda kiemelt szakembere, de a nevéhez fűződik a Sourcing Certification Program elindítása is. Emellett professzionális keresési stratégiák és gyakorlati toborzási technikák elkötelezett oktatójaként online és személyes platformokon osztja meg a HR szakemberekkel. Felfedezései, tippjei és stratégiái a Boolean Strings blogján követhetők, de rendszeresen ad elő nemzetközi konferenciákon, tréningeken is, webináriumai pedig már több tízezer szakembert értek el. Emellett társszerzője a „300 Best Boolean strings” című e-könyvnek, tweetjei pedig a @braingain címen követhetők.
Lee Hecht Harrison Magyarország; Ügyvezető Partner
Juhos Andrea az LHH magyarországi vezetőjeként több mint 15 éve foglalkozik karrier tanácsadással. Ügyfelei közé tartoznak a hazai multinacionális és magyar vállalatok vezetői csakúgy, mint azok fiatal tehetségei. Kifejezetten érdeklik a munka és a munkahelyek jövőjével kapcsolatos témák, trendek és az, hogyan tudnak minderre felkészülni a munkavállalók. Foglalkoztatja az is, milyen új gyakorlatokat alkalmaznak a cégek HR szervezetei a vállalati és a külső környezeti változásokhoz való alkalmazkodás érdekében. Szakmai munkája mellett az Amerikai Kereskedelmi Kamara Igazgatósági tagja, és a Tehetség munkacsoport vezetője, illetve a megváltozott munkaképességűek munkaerőpiaci integrációját támogató Salva Vita Alapítvány kuratóriumi tagja is közel 10 éve.
ViVeTech Kft., kereskedelmi igazgató
Az üzleti terület vezetőjeként felügyelete alá tartozik a
társaság üzleti tevékenységének gerincét jelentő virtuális verifikációs illetve
virtuális ergonómiai technológiákon alapuló termékek és szolgáltatások
értékesítése a hazai és a nemzetközi piacokon egyaránt. Miklós jelentős
gyakorlati tapasztattal rendelkezik mind a hazai, mind a régiós informatikai
piacok és tendenciák terén, melyre multinacionális szoftverfejlesztő és hazai
információbiztonsági és tanácsadó cégekben eltöltött közel húsz év alatt tett
szert. Korábban a KÜRT ZRT. üzleti vezérigazgató-helyetteseként tevékenykedett,
a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát
külgazdasági és Európai Unió szakirányon.
Bridge Budapest, ügyvezető
A LogMeIn, a Prezi és a
Ustream által alapított non-profit szervezet, a Bridge Budapest ügyvezetője
korábban a Kitchen Budapestben, a Design Terminál TechLab startup programjában,
jelenleg pedig a Telenor Accelerate és a Magyar Templeton Programban mentorál
startupokat. Vezetett
saját produkciós irodát, tévéműsort és kommunikációs
ügynökséget. Attitűdlobbistaként a Bridge Budapestben célja, hogy
Magyarországon egyre többen megtapasztalják, képesek a saját sorsukat felelősen
alakítani, lehet értelmes munkával boldogulni, Magyarországról indulva is lehet világsikert építeni. Csapatával azon
dolgozik, hogy kialakulhasson egy tudatosabb vállalkozói és munkavállalói réteg
és Magyarország egy olyan hely legyen, ahol az önbizalom alapja a tudás és a
teljesítmény.
társalapító, Worki - The Future Workplace Experience
Kommunikációs és HR szakértő a Worki - The Future Workplace Experience alapító partnereként munkavállalói élménytervezésben, sokszínű cégkultúra kialakításában és munkáltatói márkaépítésben segíti ügyfeleit. Korábban a Prezi munkáltató márkastratégiájának kialakításáért, majd az Aon Hewitt Employer Branding szakterületének vezetéséért felelt. Tanácsadóként számos multinacionális nagyvállalattal, hazai és nemzetközi startuppal dolgozott együtt innovatív humán és employer branding stratégia kialakításában. Missziója, hogy tudatos tervezéssel készítse fel a vállalatokat a jövő humán kihívásaira. Speciális szakterületei az employer branding, a vállalati kultúraépítés, a munkavállalói élménytervezés és a network alapú toborzási megoldások.
Arctic Shores, ügyvezető igazgató
Robert,
miután első vállalkozását 2013-ban eladta a Xeroxnak, megalapította az Arctic
Shores-t, egy díjnyertes, izgalmas start-up vállalkozást, ami játék-alapú
pszichometrikus értékelések megalkotásán dolgozik. Rendszeresen ad elő HR
rendezvényeken, fellépett már New Yorktól Szingapúrig az egész világban.
Social Talent, partner
Karrierje során mindig a szolgáltató területen dolgozott, 16 év alatt állandóan
kereste a kihívásokat. HR tanácsadóként az Aon Hewitt-nál, a Legjobb munkahely
felmérés országos elismertségén dolgozott. Párhuzamosan ez időszak alatt
megszervezte a Personal Hungary HR szakkiállítást a Spring Messe magyarországi
képviseleteként. Ezt követően a Trenkwalder Kft. kötelékében dolgozott központi
régióigazgatóként, ahol 5 profitcenterért és több mint 2000 kölcsönzött
munkavállaló foglalkoztatásáért felelt. Később a HVG HR Center igazgatói
pozícióját töltötte be 6 éven keresztül. Ez időszak alatt piacvezetővé vált a
HVG állásbörze, létrejöttek a Női karriernap és az Online toborzási konferencia
rendezvények, szakmai szerkesztője volt a HR plusz kiadványnak. Jelenleg HR
kommunikációs tanácsadóként és a Social Talent, Black Belt recruiter-eket képző
cég magyarországi partnereként tevékenykedik.
Aon
Hewitt, cégvezető, európai üzletágvezető
Rita a világ első számú humánerőforrás és outsourcing tanácsadó vállalatának cégvezetője, európai üzletágvezetője és a SingularityU budapesti nagykövete. 15 éve gyakornokként csatlakozott az Aon Hewitt-hoz, és példaértékű karrierúttal mára az egyik legsikeresebb vezetője lett. 2012-ben, egy jelentős átalakítást követően vette át a cég vezetését, és már abban az évben az előző hat év legsikeresebb időszakát zárták. A magyar csapat elkötelezettsége és az innovációban való hitük legendás. Rita vezetőként hisz abban, hogy amit csinálunk, annak a jövőről kell szólnia.
Veres Rita tavaly elnyerte azt a Női Menedzser Díjat, amelyet 2014-ben hagyományteremtő céllal alapított a PWA. A díj célja, hogy a nők gazdasági szerepvállalását jó példák kiemelésével ösztönözzék és segítsék a nőket vezetői ambícióik elérésében.
Chief Fizz Officer, Brandfizz Employer Branding
Magyarország legkeresettebb employer branding ügynökségének társalapítója, munkáltatói márka rendezvények népszerű előadója, cikkek szerzője. A HVG HR Center és a Brandfizz együttműködésében létrejött Employer Brand Akadémia létrehozója és a Zukunft Personal Hungary Employer Branding Szakértője. Vezető szerepe volt az Employer Brand International által Budapesten szervezett 2017-es World Employer Branding Day megvalósításában, amely a világ legjelentősebb munkáltatói márka rendezvénye. Csapatának munkáját nemzetközi szinten jegyzik, elismerik, díjazzák. Nap mint nap azon dolgozik, hogy jobb legyen az emberek számára a munkahelyen eltöltött idő, és ennek üzleti értéke a vezetők számára láthatóvá váljon. Az elmúlt években a Brandfizz több, mint 10 000 munkavállaló munkahelyi élményére volt hatással, és közel 5000 pozíció betöltésében támogatta partnereit.
A szeminárium/konferencia részvételi díja: 34900 Ft+áfa/fő • A részvételi díj tartalmazza az eseményhez kapcsolódó könyv vagy egyéb kiadvány árát, valamint a vendéglátás díját is. • HR-szolgáltatók és egyéb szolgáltatók értékesítői részére a részvételi díj 52 000 Ft + áfa / fő. A kedvezmények a szolgáltatók esetében nem érvényesíthetőek. • Kedvezmények: HVG-klubkártya tulajdonosok: -20% Diákkedvezmény: -20% Csoportos részvétel: 5 fő jelentkezése esetén, 1 főnek ingyenes belépést biztosítunk. Minden további résztvevő esetén -25% kedvezményt adunk. (Csoportos jelentkezés esetén egy, összevont számlát állítunk ki.) • A fent jelölt kedvezmények nem összevonhatók. • Több kedvezmény esetén, a jelentkezők számára a legkedvezőbbet érvényesítjük. • Regisztrációval és számlázással kapcsolatos kérdésekben, kérjük írjon a konferencia@hvg.hu címre. • Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu • Lemondás: Az eseményre való jelentkezés lemondása az esemény időpontja előtt legfeljebb 3 (három munkanappal, kizárólag írásban, a konferencia@hvg.hu e-mail címre eljuttatott levélben mondható le jogkövetkezmény nélkül. 3 (három) munkanapon belüli lemondás esetén a megrendelő a részvételi díj 50%-át köteles a szolgáltatónak megfizetni.