A sikeres marketingstratégia egyre inkább technológia-függő. A digitális fejlesztéseknek köszönhetően hatalmas mennyiségű adat elérésére és feldolgozására van lehetőség, ezekből a metaadatokból pedig vásárlóink személyes élettörténetei és vásárlási szokásaikat meghatározó információk is kiolvashatók.
Az adat az új arany – tartják a marketingszakemberek, hiszen a rendelkezésünkre álló információk segítségével már nem csupán személyre szabott ajánlatokat küldhetünk, de a kattintások, posztok alapján prediktív analízissel jövőbeli vásárlói magatartási mintákat is kaphatunk. A kinyerhető információk értelmezéséhez és a szolgáltatások értékesítéséhez pedig elengedhetetlen a marketing, az IT és a jogi oldal együttműködése.
Célunk egy olyan, több dimenziós tudás átadása, mely a jövő know-how bázisát alkothatja, amikor azok a cégek szereznek versenyelőnyt, amelyek nem egyedül a technológiai háttér kiépítésébe fektetnek, hanem újfajta szemlélettel is rendelkeznek.
A HVG Marketing és technológia konferenciájának célja körbejárni, hogy az adatok kinyerésével hogyan tudunk interakciót kezdeményezni a vásárlókkal és ez által az értékesítést is növelni. Bemutatjuk, hogy az egyes csatornák esetében melyek a legújabb technológiai trendek és hogyan alakíthatjuk kampányainkat úgy, hogy a leghatékonyabb módon, innovatív eszközök bevonásával, a fogyasztói élmény fokozásával szólítsuk meg a célcsoportunkat. Szó lesz arról is, hogy a kommunikációban, illetve jogi oldalról hogyan érdemes kezelni az adatfókuszú kampányokat, és hogy miként mutassuk meg azokat az előnyöket, melyeket a fogyasztók kapnak az adatalapú kereskedelem során.
Témák:
10:00 | 10:20 |
Megnyitó & bevezető előadás
Benkő Lívia |
10:20 | 10:40 |
Költséghelyből bevételi forrás – a marketing és a technológia
Grósz Judit, Microsoft, kommunikációs igazgató |
10:40 | 11:00 |
Kis adat kis gond, nagy adat nagy gond - Mire is jó az, ha sok adatunk van?
Ságvári Bence szociológus, MTA |
11:00 | 11:20 |
Adatvédelmi dilemmák, az új EU-s adatvédelmi rendelet piaci hatása
Keszey Gábor ügyvéd, Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda |
11:20 | 11:40 |
Személyre szabott kampányok? - Marketing automatizáció és Big Data tapasztalatok és tanulságok
Otti Levente Head of Big Data, Emarsys |
11:40 | 12:00 |
Technológiai stratégiaépítés
felkérés alatt |
12:00 | 12:45 |
EBÉDSZÜNET
|
12:45 | 13:15 |
A technológiai újítások fogyasztói és vállalati fogadtatása - KEREKASZTAL
Marosi Gergő kreatív igazgató, MITO / Papp László Dávid vezérigazgató, Comforce /Schlégl Tímea kommunikációs és operatív igazgató IVSZ |
13:15 | 13:35 |
Szövegbányából marketingfellegvár? Az ügyfélhangokra épített kommunikáció a jövő
Südi Anna marketing menedzser, Neticle |
13:35 | 13:55 |
Neuromarketing reklámkutatás: üzleti előny új fajta adatokból
Ottlik Dávid ügyvezető, Synetiq |
13:55 | 14:15 |
Intelligens ajánlások: hogyan növelhető a konverzió az Amazon bevált módszerével
Németh Bottyán alapító, Gravity R&D |
14:15 | 14:35 |
Szöveg alapú mesterséges intelligencia trendek és lehetőségek a marketingben
Szertics Gergely, CEO, Analogy Zrt. és Szabados Levente, CTO, Analogy Zrt. |
14:35 | 15:05 |
SZÜNET
|
15:05 | 15:25 |
Innovatív megoldások a Sziget Fesztivál kommunikációjában
Kádár Tamás cégvezető, Sziget Kulturális Szervezőiroda |
15:25 | 15:45 |
Programmatic - Hogyan kezdjek bele és mi tartja vissza a hirdetőt?
Vándor Attila ügyvezető, HOPPex Kft. |
15:45 | 16:05 |
Adatalapú kommunikáció a vendéglátásban - Instagram hirdetésektől a foglalási rendszerekig
Devecseri Gergő Head of Marketing, Baldaszti |
16:05 | 16:25 |
Játék az adatokkal - a pályánés azon kívül
Nagyiványi Márton kommunikációs és marketing referens, Magyar Labdarúgó Szövetség |
16:25 | 16:45 |
Az offline-fókuszú kereskedelem belépése az online térbe
Dr. Patrick Bohl kereskedelmi vezető, Budapest Airport Zrt. |
|
A marketing automatizáció szerintem a legnagyobb lehetőséggel bíró újdonság. Jelentősen növelheti a marketing hatékonyságát, sőt költséghelyből bevételi forrássá változtathatja, ami alapvetően alakítja át a marketingesek cégen belüli pozícióját! Mi is egyre növekvő részben költünk magára a technológiára. A mindennapokban is tapasztalom, amit a Gartner felmérése is igazol, hogy az IT budget jelentős részét már marketingesek költik el és emiatt is fontos a folyamat, ahogy a marketing és sales közötti hagyományos ellentétről egyre inkább múltidőben beszélhetünk, hiszen a marketing képes valós időben értékelt leadeket közvetít.
Az előadás az adatokon és algoritmusokon alapuló döntések világába nyújt rövid betekintést, elsősorban kérdések és dilemmák formájában. Milyen veszélyeket és lehetőségeket jelentenek ezek az algoritmusok a társadalmi igazságosság szempontjából, fel vagyunk-e ezekre készülve, és vajon alkalmazható-e az algoritmus-alapú gondolkodás életünk hétköznapi dilemmáinak megoldására, azaz tanulhat-e valamit a racionalitásra törekvő emberi elme a racionális gépi gondolkodástól?
Több mint 4 éves előkészület után 2016. májusában kihirdették az új, egységes Európai Uniós adatvédelmi rendelet szövegét. Az új szabályozás számos változást, kötelezettséget jelent majd a piaci szereplők számára is, így az elkövetkező két évben érdemes megfelelően felkészülni, és a cégek által folyatott tevékenységhez kapcsolódó adatkezeléseket felülvizsgálni, az új szabályok szerint átalakítani. Előadásomban a jelenleg használt „hagyományos” és az egyre inkább terjedő „technológiailag fejlett” marketing technikák alkalmazásának adatvédelmi buktatóit, valamint az új egységes szabályozás várható előnyeit és hátrányait szeretném bemutatni.
Olyan szoftvert fejlesztünk, amelynek segítségével ügyfeleink egyénre szabott kampányokat tudnak kiküldeni partnereiknek. Egy ilyen komplex szoftver fejlesztése során rengeteg tapasztalattal gazdagodtunk. Előadásomban gyakorlati példákkal illusztrálom, hogy milyen kérdések megválaszolásához használtuk a felhasználói viselkedés adatokat, milyen prediktív modelleket állítottunk a marketing automatizáció szolgálatába és ezeket hogyan fogadták - tudták használni a marketingesek. Milyen kihívásokkal kellett szembenéznünk és kell mindenkinek, aki fel szeretné használni az adatokat és a mesterséges intelligenciát a személyre szabott és hatékony marketingkommunikációban.
Különböző területek szakértőivel beszélgetünk arról, hogy a technológiai vívmányok használatának elterjedését mi támogatja vagy gátolja a fogyasztók, illetve a vállalatok körében. Milyen szektorokban alkalmazzák bátrabban az innovációkat, az adatvédelmi edukációval erősíthetjük-e az elköteleződést a technológia irányába, milyen eszközöket érdemes követni és alkalmazni, a magyar társadalom felkészült-e a Big data jelenségre?
Intuíció és kreativitás nélkül sosem fog menni. Önmagában azonban ennyi nem elég. Az igazán ütős kommunikációhoz ismerni kell a célközönséget, olvasni a gondolataikat. Az interneten közzétett bejegyzések és az ügyfélszolgálaton halmozódó visszajelzések hihetetlenül értékes inputot jelenthetnek a marketingtervezéshez. Intelligens szövegbányászati megoldások alkalmazásával rengeteget tudhatunk meg ügyfeleink elvárásairól, problémáiról, kérdéseiről és érzéseiről. Ezek az információk tiszta alapot adnak a kommunikációs irányvonalak tudatos kialakításához, a marketingkampányok fókuszpontjainak megállapításához, a megfelelő csatornák kiválasztásához vagy a negatív hangok eloszlatásához. Az előadás a hogyan kérdésre is megadja a választ.
A marketing döntéshozók munkáját megannyi piackutatási eredmény segíti melyek a vásárlók bevallott véleményén alapulnak. Vajon valóban úgy viselkednek a vásárlók, mint ahogy azt elmondják nekünk? A Synetiq neuromarketing médiakutató cég év eleje óta több száz hazai televíziós és online reklámot kutatott a saját neuromarketinggel kombinált módszertanukkal és az így nyert insight-okkal segítik a legsikeresebb hazai hirdetők élvonalát. Ottlik Dávid a Synetiq társalapítójának előadásából megtudhatjuk mi is az a neuromarketing kutatás, milyen módszertant dolgoztak ki ügyfeleikkel párbeszédben a reklámok által kiváltott tudatos és nem tudatos reakciók mérésére és betekintést nyerhetünk abba, hogy milyen insight-okkal segíthet a neuromarketing.
Az előadás során Bottyán bemutatja, hogy a gépi tanulással kapcsolatos aktuális innovációk hogyan teszik képessé a weboldalakat az egyedi felhasználói igényekhez való alkalmazkodásra. A havi 5 milliárd termékajánlás kiszolgálásával ügyfeleinek 40 millió euró plusz bevételt generáló Gravity R&D a világ egyik vezető ajánlórendszer-szolgáltatója. Az előadásból megtudhatja, hogy a budapesti alapítású start-up fejlesztéseinek segítségével hogyan építheti be bárki a saját webáruházába az eddig csak Amazon méretű cégek számára elérhető öntanuló algoritmusokat.
A marketing trendek egyre erősebben haladnak abba az irányba, hogy hogyan lehet a lehető legjobban profilozni az ügyfelet, hogy tökéletesen célzott hirdetéseket lehessen rájuk költeni. Ehhez a big data mellett megjelent a lehetséges vevők által hátrahagyott szöveges tartalmak (csetek, email-ek, kérdések) elemzésének lehetősége is. A tartalomfeldolgozás olyan új lehetőségeket kínál, amellyel nem csak új módon lehet profilozni, de akár új, tömegesen testre szabott módon lehet kommunikálni ügyfelekkel. Előadásunkban körképet adunk a szövegalapú mesterséges intelligencia állapotáról, hogy keretet és inspirációt adjunk a jövőbe mutató marketing megoldásokról való gondolkodásnak.
A Sziget rendezvényein egyre több olyan technológiai innováció valósul meg, ami folyamatosan eltéríti a jegyértékesítési folyamatot a korábban megszokottaktól. Mostanra egyre kevésbé dominál a "nagy kampány megtalálja az érdeklődőket" elv, sokkal inkább a célzott, egyes közösségeket, vagy a fesztiválok által létrehozott technológiai platformok használóit megszólító kommunikáció került előtérbe. Mindezt kiegészítik a 2016-ban (teljesen más okokból) bevezetett check-in folyamatban rejlő lehetőségek. Az előadás összegyűjti a fenti platformokat, technológiákat, és áttekintést ad ezek marketing célú hasznosításáról.
Az előadás első felében a programmatic-kal kapcsolatos tévhitekről rántjuk le a leplet, a másodikban pedig megadjuk az első löketet a kipróbálás felé. Olyan kérdésekre adunk válaszokat, mint: melyek a hirdetők és a kiadók leggyakoribb félelmei és melyek alaptalanok ezek közül? Miért érdemes kipróbálniuk a programmatic-ot? Mit várjunk, mit várhatunk a programmatic-tól úgy, hogy a későbbiekben se érjen minket csalódás? És mit hoz a jövő, tényleg a programmatic-ról szól majd minden?
Egy tökéletes világban a prémium lokációban működő, alig 60 fős étterem, világszínvonalú design-al, az ország egyik legjobb konyhafőnökével és fantasztikus szervizzel folyamatosan tele van. Nyitástól zárásig lehetetlen asztalt kapni. Egy tökéletes világban. A világ azonban nem tökéletes, így nekünk minden nap tudatosan és célzottan kell kommunikálni, hogy a vendégek minket válasszanak. Hogyan hívjuk fel magunkra a figyelmet adatalapú kommunikációs megoldásokkal, és hogyan csinálunk törzsvendéget egy egyszeri betérőből egy foglalási rendszerrel? Milyen posztokkal lépjük át az ingerküszöböt, és kit érdemes a social media csatornákon keresni? Milyen jelentőséggel bírnak a közösségi vendégvisszajelzések, és hogyan fordítjuk minden esetben saját hasznunkra?
A júniusi Európa-bajnokság megmutatta, hogy még mindig a futball a legnépszerűbb sport Magyarországon. Persze a régóta várt sikerek okozta érzelmi fellángolást nehéz számokba, adatokba konvertálni, mégis a sport, és így a labdarúgás esetében is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a mérések, legyen szó a jó passzok számáról vagy akár a szurkolók fogyasztási szokásáról. És hogy mi a kapcsolat a csapat passzmutatója és a szponzorok célcsoport-specifikus ajánlatai között? Kiderül az előadásból!
A kiskereskedelem világa most megy keresztül a legalapvetőbb változásokon a kereskedelem történelme során. A hagyományos „tégla és habarcs" üzleteknek választaniuk kell, hogy lépést tartanak vagy harcolnak a technológiai újításokkal. Előadásunk betekintést nyújt abba, hogy a duty free és egyéb reptéri kiskereskedők hogyan képesek kiaknázni a mobil és online technológiát, növelve ezzel az utas-élményt, mely során célzott ajánlatokat kínálnak, és más kereskedelmi szektorok számára is értékes információkat nyernek a fogyasztói magatartásról. Számos esettanulmány vizsgálja ezt az egyedi iparágat, amely a szigorú szabályrendszer miatt offline kereskedelmi tevékenységekhez kötött, mialatt igyekszik minél inkább megfelelni az online-tudatos fogyasztóknak.
A szeminárium/konferencia részvételi díja: 34900 Ft+áfa/fő • A részvételi díj tartalmazza az eseményhez kapcsolódó könyv vagy egyéb kiadvány árát, valamint a vendéglátás díját is. • Kedvezmények: HVG-klubkártya tulajdonosok: -20% Diákkedvezmény: -20% Csoportos részvétel: 5 fő jelentkezése esetén, 1 főnek ingyenes belépést biztosítunk. Minden további résztvevő esetén -25% kedvezményt adunk. (Csoportos jelentkezés esetén egy, összevont számlát állítunk ki.) • A fent jelölt kedvezmények nem összevonhatók. • Több kedvezmény esetén, a jelentkezők számára a legkedvezőbbet érvényesítjük. • Regisztrációval és számlázással kapcsolatos kérdésekben, kérjük írjon a konferencia@hvg.hu címre. • Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu • Lemondás: Az eseményre való jelentkezés lemondása az esemény időpontja előtt legfeljebb 3 (három munkanappal, kizárólag írásban, a konferencia@hvg.hu e-mail címre eljuttatott levélben mondható le jogkövetkezmény nélkül. 3 (három) munkanapon belüli lemondás esetén a megrendelő a részvételi díj 50%-át köteles a szolgáltatónak megfizetni.