Sprint a termékfejlesztésben - ötlettől a döntésig

Ötnapos módszer a problémák megoldására és az ötletek értékelésére


Teljes ár: 34 900 Ft + áfa (bruttó: 43 905 Ft) | További kedvezmények

Ha a számtalan félbemaradt, elhalt vagy csupán középszerű eredményt hozó termékfejlesztési projekt kapcsán ismerősek a kifogások: nincs pénz, nincs csapat, nincs idő, nincs vezetői döntés és támogatás, akkor ideje utánanézni, mit csinálnak másként azok, akik eredményesek a piacon.

Az elmúlt évtizedben sokan kísérleteztek olyan módszerekkel, amelyek a végletekig fókuszálják, és ezáltal időben és költségben is minimalizálják egy új termék, szolgáltatás vagy funkció kifejlesztésének tervezését, prototipizálását és a valódi felhasználói reakciók begyűjtését. A megoldás tanulható, csak követni kell a bevált receptet. 

A sprint módszertant az ígéretes startupokat felkaroló kockázatitőke-befektető, a Google Ventures csapata dolgozta ki. A céljuk az volt, hogy a befektetésre kiszemelt vállalkozások számára olyan eszköztárat adjanak, amivel azok figyelmüket a legjobb ötlet kiválasztására és mielőbbi kipróbálására fókuszálhatják. A sprint kiváló lehetőség számukra, hogy felmérjék, jó úton járnak-e, mielőtt további kockázatokat vállalnának a termékük gyártásával és piaci bevezetésével. 


„Először megrendelőink számára tartottunk, főként termék- és szolgáltatás fejlesztési projektek elején, workshopokat annak reményében, hogy utána jobb terméket tudunk fejleszteni számukra. Mi is meglepődtünk, hogy hajlandók voltak a legfontosabb embereiket  több napra “beáldozni”, akik kikapcsolt telefonokkal, kattogó aggyal, fókuszáltan dolgozták végig a hetet. Néhány alkalom után kialakult bennünk az a meggyőződés, hogy csak így van értelme elkezdeni bármilyen fejlesztési projektet.”

Guthy Miklós – Virgo


A szemináriumon áttekintést adunk a sprint módszertanról, majd  valós esettanulmányokon keresztül mutatjuk be azokat a kritikus tényezőket, amelyek nélkül ez az eszköz sem járhat sikerrel.

A résztvevőket bevonjuk egy, a módszertanon alapuló workshopba is, hogy a szemináriumon elsajátított know-how segítségével, csapatukkal új irányba tereljék a cégen belüli stratégiaalkotás, termék- vagy szolgáltatásfejlesztés menetét. 

A résztvevők olyan eszközöket kapnak, amikkel akár már másnap elkezdhetik egy fejlesztési projekt vagy egy elakadt folyamat beindítását saját munkahelyükön is!


Ez a szeminárium mindazoknak szól, akik számára ismerős a feszítő érzés, amikor egy jó lehetőség kicsúszik a kezükből, mert ...

  • van egy nagyon jó ötlet, mégsem kezdünk bele, sőt titkoljuk, nehogy valaki lemásolja.
  • a munkatársaink tele vannak jó ötletekkel, rengeteget beszélünk róla, hogy belevágunk a megvalósításba, mégis felemészt a napi rutin.
  • elkezdünk ugyan dolgozni a megvalósításon, de folyton elakad a projekt. Közben a kedv, a hit, a lelkesedés egyre fogy, tesztelhető eredmény pedig sehol.
  • végre sikerült valamit a piacra dobni egy éves megfeszített munka és rengeteg költség árán, de alig akarja valaki megvenni - mi legyen most?
  • van egy jól működő termékünk, de ideje volna megújulni, fejleszteni, csak nem tudjuk, merre induljunk, a versenytársak közben mozgolódnak, méghozzá ügyesen.


NYEREMÉNY SORSOLÁS!

A szeminárium résztvevői között előadóink jóvoltából egy ajándék SPRINTET is KISORSOLUNK.

Szakembereink a nyertes résztvevő cégéhez "házhoz mennek", ahol egy moderátor és egy termékszakértő segítségével élesben is megmutatják, milyen érzés eljutni A-ból B-be a meghatározott módszertan következes használatával.



Olvasson bele a könyvbe!

 


A folyamat:


Videók

Program Program nyomtatása

11:30 12:30 Érkezés, regisztráció

12:30 12:40 Bemutatkozás, menetrend: miért ez, miért így

12:40 12:55 A 0. lépés: a termék-vízió

12:55 13:25 Milyen hasonló módszerek vannak és ezeket mikor használjuk

13:25 14:05 A sprint módszertan bemutatása

- hogyan működik
- mikor használjuk

14:05 14:35 KÁVÉSZÜNET

14:35 14:50 Workshop - csapatok és a feladat bemutatása

14:50 15:50 Workshop - vezetett csapatmunka

15:50 16:20 Megoldások bemutatása, értékelése

16:20 16:30 NYEREMÉNY sorsolás, Zárás

Témák

A 0. lépés: a termék vízió

  • Miért van szükség vízióra, ahelyett, hogy belecsapnánk?
  • Hol rontják el a fejlesztést sokan ugyanúgy újra és újra?
  • Hogyan lehet mégis jól csinálni?
  • Hogyan lesznek minimalizálhatóak a kudarcok és marad erő, kedv, idő és pénz a sikerre?


Milyen más, hasonló módszerek vannak és mikor alkalmazzuk a sprintet?

  • Miért és hogyan jelentek meg ezek a módszerek?
  • Mi a közös bennük?
  • Miért félnek tőlük és ehhez képest valójában mitől kellene félni?
  • Miben egyedi a sprint és milyen helyzetekben működik a legjobban?
  • Hogy lehet, hogy ez olcsóbb és gyorsabb, mint bármilyen más módszer? 


A sprint

  • Mi a sprint, és mi nem?
  • Mire megoldás a sprint és mire nem?
  • Hogyan készítsük elő?
  • Hogy működik?
  • Mi biztosítja a cél elérését a sprinttel?
  • Kell-e félni a sprinttől?
  • Hogyan működhet ez holnaptól az én cégemnél is?

Előadók

Csapó Balázs


vezető tanácsadó, partner, fps ügynökség

Balázs kommunikációs szakember, brand-, UX- és product designer, aki számos digitális és offline márka és startup születésétől kezdve részt vesz a különféle tanácsadói, tervezői és management folyamatokban. A Virgo projektjeibe 2008-tól kapcsolódik be, 2012-ben közösen céget alapítanak, a Virgo Creative-ot. Itt hozza létre első sikeres IoT hardware/software termékét a Beachegget. A Beachegg tapasztalatait felhasználva az exit után a Servo Movement programra fókuszál, immár fps ügynökségi színekben. Balázs rajong a tárgyakért. A jól használható tárgyakért. Bár vizionárius típus, és mindig a kollégái előtt jár gondolatban, nagy hangsúlyt fektet a termékfejlesztési módszerek tanulására, fejlesztésére és következetes alkalmazására.



Guthy Miklós


agilis tanácsadó, partner, Virgo csoport

Miklós közgazdász, agilis tanácsadó. 2007-ben csatlakozik a Virgohoz. Kezdetben webes fejlesztési projekteket vezet, majd webes termékek tervezésében vesz részt követelmény elemzőként. 2013-tól a vezetője a cég agilis átalakításának, melynek során meghonosodnak az új, lean szemléletű tervezési és fejlesztési módszerek. Az utóbbi két évben a figyelmét a teljes mértékben a termék vizionálási és bevezetési módszerek megismerésére, oktatására és alkalmazására fordítja. Küldetése az ügyfelek gondolkodásának átformálása, az érték központú, olcsó, gyors, kísérletező termékfejlesztés kultúrájának meghonosítása.


Helyszín

MÜPA - Művészetek Palotája
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Kapcsolódó kiadvány

Jake Knapp; John Zeratsky

Sprint

Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt?
Részletek

A szeminárium/konferencia részvételi díja: 34900 Ft+áfa/fő A részvételi díj tartalmazza az eseményhez kapcsolódó könyv vagy egyéb kiadvány árát, valamint a vendéglátás díját is, mely közvetített szolgáltatás. Kedvezmények: HVG-klubkártya tulajdonosok: -25% HVG Pártoló Tagsággal: -25% Diákkedvezmény: -25% Csoportos részvétel: 5 fő jelentkezése esetén, 1 főnek ingyenes belépést biztosítunk. Minden további résztvevő esetén -20% kedvezményt adunk. (Csoportos jelentkezés esetén egy, összevont számlát állítunk ki.) A fent jelölt kedvezmények nem összevonhatók.közvetített szolgáltatások díjából nem biztosítunk kedvezményt. Több kedvezmény esetén, a jelentkezők számára a legkedvezőbbet érvényesítjük. Regisztrációval és számlázással kapcsolatos kérdésekben, kérjük írjon a konferencia@hvg.hu címre. Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu! Lemondás: Az eseményre való jelentkezés lemondása az esemény időpontja előtt legfeljebb 3 (három munkanappal, kizárólag írásban, a konferencia@hvg.hu e-mail címre eljuttatott levélben mondható le jogkövetkezmény nélkül. 3 (három) munkanapon belüli lemondás esetén a megrendelő a részvételi díj 50%-át köteles a szolgáltatónak megfizetni. A programváltoztatás jogát fenntartjuk.


Szeretnél értesülni hasonló témájú rendezvényeinkről, early bird akciókról, kedvezményekről?

Igen, feliratkozom
Nem, talán majd máskor