Az esemény időpontja:

2024-02-15 10:00:00

eÁfa 2024: a digitális adózás új korszaka


Teljes ár: 23 990 Ft + áfa (bruttó: 30 467 Ft) | További kedvezmények

A webinárium jelentkezési és fizetési határideje: 2024. február 14., 15:00

Ismerje meg az áfabevallás 2024. január 1-jétől rendelkezésre álló módjait és az elektronikus áfabevallási rendszer (eÁfa) működését! A webinárium azoknak szól, akik szeretnék megérteni az eÁfa jogszabályi hátterét, a rendszer működését és az átállással kapcsolatos legfontosabb teendőket. Szakértő előadóink részletes betekintést nyújtanak az eÁfa webes és gép-gép közötti kommunikáció (M2M) működésébe, bemutatják a rendszer adatbázisait, validációs módszereit, használati funkcióit, valamint a NAV elvárásait.

Tartson velünk online rendezvényünkön 2024. február 15-én 10 órától, és tájékozódjon az eÁfa működéséről!


A rendezvény díja 2024. február 1-jétől: 23 990 Ft + áfa/fő 


Az Adózóna előfizetők további kedvezményt kapnak a rendezvény árából, amelyről e-mailben kapnak pontos információkat.

Az Adózóna Extra csomag előfizetők számára a webinárium ingyenes, regisztráció nem szükséges. Az online eseményhez való csatlakozáshoz szükséges információkat a webináriumot megelőző napon e-mailben küldjük részükre.


Program Program nyomtatása

10:00 10:05 MEGNYITÓ

10:05 11:35 eÁfa 2024: a digitális adózás új korszaka

Németh Lilla, Budai Mátyás (RSM Hungary)

11:35 12:05 Kérdések & válaszok

Témák

  • a NAV elvárásai 2024. januártól az áfabevallás és online számla jelentések területén: összefoglaljuk, hogy mit vár el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a vállalkozásoktól 2024-től,
  • a NAV adatelemzési, ellenőrzési szempontjai: mérlegeljük, hogy az adóhivatal milyen szempontokat vesz figyelembe az adatok elemzése és ellenőrzése során, és bemutatjuk, hogy az eÁfa rendszerre való áttérés hogyan segíthet az ezen kritériumoknak való megfelelésben,
  • adóhatósági gyakorlat változása az ellenőrzésekben az online számla adatszolgáltatások alapján: elemezzük, hogy az online számla adatszolgáltatások hogyan befolyásolták az adóhatóság ellenőrzési gyakorlatát, és mire ösztönzik a vállalkozásokat,
  • áfabevallási kötelezettség három lehetősége: ismertetjük az áfabevallás 2024. január 1-jétől lehetséges módjait és azok jellemzőit,
  • az eÁfa jogszabályi háttere: bemutatjuk az elektronikus áfabevallási rendszer (eÁfa) jogszabályi hátterét és az ezzel kapcsolatos legfontosabb előírásokat,
  • az eÁfa webes rendszer bemutatása: bemutatjuk az eÁfa webes rendszerének funkcióit és használatát (*amennyiben a tesztelést a NAV lehetővé teszi technikailag is, és ez a résztvevőknek megmutatható),
  • az eÁfa működése webes és gép-gép közötti kapcsolat esetében: áttekintjük az eÁfa rendszer működését mind a webes, mind a gép-gép közötti kommunikáció esetén,
  • az eÁfa rendszer adatbázisai, validációi és jóváhagyási folyamatának bemutatása: ismertetjük az eÁfa rendszer adatbázisait, a benne alkalmazott validációs módszereket és a jóváhagyási folyamatokat,
  • az eÁfa M2M (machine-to-machine) gép-gép kapcsolat folyamata, lépései: részletesen bemutatjuk az eÁfa M2M kapcsolat lépéseit és folyamatát, valamint az eÁfa M2M rendszerben elérhető lekérdezési lehetőségeket,
  • hasznos tanácsok a sikeres eÁfa rendszerre való felkészülésre és használatára: praktikus tanácsokat adunk az eÁfa bevezetéséhez és annak hatékony használatához, kiemelve az adókódok jelentőségét,
  • az eÁfa M2M rendszer szemléltetése, gyakorlati tapasztalatok, példa a NAV válaszüzeneteire: gyakorlati példákon keresztül ismertetjük az eÁfa M2M rendszer működését, beleértve a NAV válaszüzeneteit.

Kérdések és válaszok

Előadók

Budai Mátyás


Közgazdász, több éves adótanácsadói tapasztalattal rendelkező szakember az általános forgalmi adó területén. Digitális adózási megoldások üzletágban vezető tanácsadóként vett részt automatizált adózási megoldások kialakításában és adaptálásában, az adóbevallások és számlaadatküldési kötelezettségek teljesítését támogató Connectax platform adózási szempontú fejlesztésében és implementálásában. Továbbá az adóüzletágon belüli digitális adó és IT tanácsadó területet irányítja, mely az RSM ügyfeleit támogatja online számla adatszolgáltatási kötelezettségek teljeskörű megfelelésében, elektronikus számlázási, archiválási kérdésekben, számlázóprogramok felülvizsgálatában, informatikai rendszerek kialakításában. Az RSM Hungary adóüzletág menedzsereként compliance projektekben vesz részt. Külföldi vállalatok adóbevallási, adótanácsadási projektjeit vezeti, adóképviseleti feladatokat lát el adóellenőrzések során.


Németh Lilla


Az RSM Digitális adózási megoldások üzletágában vezetőként vesz részt automatizált adózási megoldások kialakításában és adaptálásában, az adóbevallások és számlaadatküldési kötelezettségek teljesítését támogató Connectax platform adózási szempontú fejlesztésében és implementálásában. Korábban az RSM Hungary nemzetközi áfaszolgáltatásokra specializált pénzügyi képviseleti csoportjának volt a tagja, majd vezetője lett. Jelenleg az adóüzletág compliance csapatát vezeti. Globális piaci szereplők közvetettadó-tanácsadójaként részt vesz közvetettadó-vizsgálatokban, az ügyfelek adózási problémáinak menedzselésében, az új pénzügyi képviseleti és adóregisztrációs ügyfelek bevezetésében és támogatásában. A hazai áfa- és számlázási jogszabályok változásait nyomon követi, a digitalizáció és online számlaadatküldés témakörében online és offline webináriumokat, előadásokat tart. 


Helyszín

Webex


A szeminárium/konferencia részvételi díja 2024. február 1-jétől: 23 990 Ft + áfa/fő   Kedvezmények: HVG-klubkártya tulajdonosok: -25% Diákkedvezmény (kizárólag magánszemélyként vehető igénybe, és csak az igazolvány tulajdonosa jogosult a kedvezményre): -25% HVG Pártoló Tagság: -25% Csoportos részvétel: 5 fő jelentkezése esetén, 1 főnek ingyenes belépést biztosítunk. Minden további résztvevő esetén -20% kedvezményt adunk. (Csoportos jelentkezés esetén egy, összevont számlát állítunk ki.) A fent jelölt kedvezmények nem összevonhatók. Több kedvezmény esetén, a jelentkezők számára a legkedvezőbbet érvényesítjük. Regisztrációval és számlázással kapcsolatos kérdésekben, kérjük írjon a konferencia@hvg.hu címre. Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu! Lemondás: Az eseményre való jelentkezés lemondása az esemény időpontja előtt legfeljebb 3 (három munkanappal, kizárólag írásban, a konferencia@hvg.hu e-mail címre eljuttatott levélben mondható le jogkövetkezmény nélkül. 3 (három) munkanapon belüli lemondás esetén a megrendelő a részvételi díj 50%-át köteles a szolgáltatónak megfizetni. A programváltoztatás jogát fenntartjuk.


Szeretnél értesülni hasonló témájú rendezvényeinkről, early bird akciókról, kedvezményekről?

Igen, feliratkozom
Nem, talán majd máskor