Az autóipar változása sosem volt még ilyen ütemű. A modellkínálaton túl folyamatosan alakulnak a jogi, gazdasági feltételek és a szolgáltatási kínálat is. Könnyű elveszni a határtalan lehetőségek között - honnan tudhatom, mi a cégemnek a legjobb választás?
Évről évre egyre több elektromos és tölthető hibrid modell lép a piacra. Fontos kérdés, hogy az alternatív megoldások mikor válnak gazdaságilag is megfelelő ajánlattá a cégautós környezetben, illetve, hogy jelen időben kik azok a felhasználók, akik az új típusú meghajtási rendszereket gazdasági előnyre fordíthatják.
Mindehhez háttérként érdemes megismerni, hogy a finanszírozók és flottakezelő cégek miként viszonyulnak az új igényekhez - úgy a beszerzés, mint az üzemeltetés kapcsán.
Az autópark tervezésénél fontos szempont még, hogy milyen fejlesztési és támogatási ambíciók jelennek meg fővárosi és országos szinteken.
Sok a cégautózásban az égető kérdés, melyek megválaszolására ez alkalommal is a szakma legjobbjait kértük fel. Célunk, hogy a legégetőbb gazdasági és technikai kérdésekre választ adjunk, beszélünk a legújabb beszerzési és fenntartási trendekről is, illetve körbejárjuk a „dízeldilemma” kérdéseit is.
A szakmai konferencia része a háromnapos Budapest Auto Show 2018. rendezvénynek, ahol a legújabb és legfontosabb modelleket is bemutatjuk a nagyközönség számára.
Mivel a rendezvény közvetlenül a Párizsi Autószalont követi, az autós cégek több, ott debütáló újdonságot is elhoznak Budapestre, a Millenárisra, amelyek elsőként itt lesznek láthatók Magyarországon.
Rendezvény egyik különlegessége, hogy a Cégautó konferencia résztvevői még azelőtt megismerhetik és kipróbálhatják a kiállított autókat, hogy a Budapest Auto Show 2018. programját a nagyközönség számára is megnyitnánk.
A szakmai program után ebéddel, tesztvezetéssel és a legújabb modellek leleplezésével várjuk résztvevőinket.
Szerkesztői ajánló Pörög az autópiac, de nem a megszokott módon, mert alaposan átstrukturálódott a szerkezete. Eltűnni látszanak az egyértelmű válaszok. Az elektromos és más alternatív hajtásmódok térnyerésével és ma még nehezen felmérhető fejlődési potenciáljukkal olyan új kérdéseket vetnek fel, amelyeken ezelőtt nem kellett gondolkozni. Milyen szerepre felelnek meg, milyen speciális felhasználási sajátosságaik vannak, és nem utolsósorban vajon mennyire őrzik meg az értéküket? A cégautók világában ezek a kérdések különösen fontosak, mert egy rossz döntéssel komoly többletköltséget vehet a cég a nyakába. A megfelelő hajtásmód kiválasztása mellett fontos kérdés, az autópark finanszíroztatása is. A saját tulajdonlás mára egyértelműen csak különleges esetekben jelent előny, egyre vonzóbb egy megosztási megoldást választani. Minél több a lehetőség, annál több a kérdés is - mi is ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat. - Dombóvári Mihály – szakmai szerkesztő, Cégautó konferencia |
Konferenciánkon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A regisztráció meghívóval lehetséges. Amennyiben nem kapott meghívót, de szeretne részt venni a HVG Cégautó Konferencián, kérjük, keressen minket a konferencia@hvg.hu email-címen. |
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:
Mindenki retteg, hogy nyakán marad a dízel autója ...bővebben
Bulitaxiként is bevált a Mol Limo, de cégautó is lehet belőle ...bővebben
Viszik a cégek az új kocsikat, pörög a lízingpiac ...bővebben
TESZTVEZETÉS
Résztvevőink az alábbi modelleket is kipróbálhatják a konferenciát követően:
(További vezethető modellek a Budapest Auto Show 2018. weboldalán.)
08:30 | 09:00 |
Regisztráció
|
I. BLOKK - Helyzetkép
|
||
09:00 | 09:05 |
Megnyitó
|
09:05 | 09:25 |
Merre tovább Budapest? – közlekedésfejlesztés az élhető és szerethető városért
dr. Szeneczey Balázs, Budapest Főváros Önkormányzata |
09:25 | 09:45 |
A vásárlási szokások változásának okai - újautópiaci mozgások itthon és Európában
Erdélyi Péter, MGE |
09:45 | 10:05 |
Finanszírozási trendek - merre fejlődnek az ajánlatok és a finanszírozási piac?
dr. Borók János, Porsche Lízing és Szolgáltató Kft. |
10:05 | 10:40 |
KÁVÉSZÜNET
|
II. BLOKK - A jövő lehetőségei
|
||
10:40 | 11:00 |
Elektromos autók a Volkswagen-konszerntől - Központban az Audi E-tron
Papp László, Porsche Hungária |
11:00 | 11:20 |
Flották tulajdonlás nélkül - autómegosztás céges szinten
Michaletzky Bálint, Green Go |
11:20 | 11:40 |
Jönnek a robotok - újgenerációs vezetéstámogató rendszerek
Ozsváth Ferenc, Peugeot |
11:40 | 12:00 |
Flottazöldítési szempontok és azok vélt, vagy valós korlátai
Szilágyi Zoltán, MVM |
12:00 | 12:30 |
KÁVÉSZÜNET
|
III. BLOKK - Gyakorlati megoldások
|
||
12:30 | 12:50 |
Felejtsük el a dízelmotorokat? - korszakváltás küszöbén a járműpiac
Horváth Zsolt, Eurotax |
12:50 | 13:10 |
Közlekedésbiztonság – kockázatok és nagyvállalati biztonságnövelő eszközök
Pacher Zoltán, E.on |
13:10 | 13:30 |
Hogyan érdemes? - ADAS rendszerek kalibrálása szélvédő-csere után
Kovács Péter, Carglass |
13:30 | 13:50 |
Flottaautó megoldások
Zsákai Ádám, Magyar Suzuki Zrt. |
13:50 | 13:55 |
Zárás
|
14:00 |
EBÉD
|
Az elektromos hajtástechnológia fejlődése új generációs modelleket hoz, amelyek komfortja, menetdinamikája teljesértékű, a hatótávja és tölthetősége egyre jobban megközelíti a hagyományos hajtásláncú autókét. A Volkswagen csoport új modelljei és tervei felvázolják a fejleszthetőségi irányokat és potenciált.
ügyvezető igazgató, Porsche Lízing és Szolgáltató Kft., Member of Porsche Bank Group
Porsche Hungariában megismerhettem a márka- és franchise hálózat építés rejtelmeit. SEAT márka vezetőjeként 5 éven keresztül a magyarországi márkakereskedői hálózatot építettem, éves ciklusokban a márka magyarországi piaci terveit készítettem elő és tárgyaltam le a beszerzési feltételeket a spanyol gyártó céggel. Megtanultam a stabil és minőségi üzleti kapcsolat fontosságát és a kereskedéseket létrehozó, abba 10-100 milliókat befektető családok egzisztenciájáért a felelősséget viselni. A LeasePlanhez váltottam, mert pénzügyi területen, szerettem volna továbbfejlődni. Eredményorientált, nagyobb döntési szabadságfokot engedő rendszerben Magyarország legnagyobb gépjármű flottafinanszírozó és -kezelő cégének felépítésében vettem részt. A Porsche Pénzügyi Csoporton belül a Porsche Lízing felépítése, piacvezetővé tétele lett a fő feladatom. Sikerült, így a Porsche Bank értékesítését is megkaptam a válság időszakában (2010 – 2015), ahol cégvezetőként ma is tevékeny részt veszek a flottaértékesítésben.
városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes, Budapest Főváros Önkormányzata
2010 októberében a főpolgármester kabinetfőnöke lett, majd 2012 júniusában városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettesnek választotta a Fővárosi Közgyűlés. E feladatkörében eljárva gondoskodik a főváros európai uniós társfinanszírozású projektekkel összefüggő, valamint városfejlesztéssel, városrendezéssel, városépítéssel, települési értékvédelemmel kapcsolatos feladatai ellátásáról. Feladatai közé tartozik továbbá a Fővárosi Önkormányzat kiemelt beruházásainak felügyelete is. A Fővárosi Közgyűlés 2014. november 7-én ismét városfejlesztési főpolgármester-helyettessé választotta.
elnök, Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
Erdélyi Péter 2010 óta az Egyesület elnöke. Korábban tapasztalatokat szerzett a gépjármű nagy-, és kiskereskedelemben, finanszírozásban és biztosításban. Jelenlegi fő feladati között szerepel a gépjármű szakma elfogadottságának növelése és a sajtó és média kapcsolatok erősítése.
műszaki igazgató, Autovista Magyarország Kft (korábban Eurotax)
A Budapest Műszaki Egyetemen diplomázott autógépész mérnökként. 1995 óta az Eurotax munkatársa, 2002-től főszerkesztője, majd 2008-ben lett a magyarországi cég műszaki igazgatója. Kisebb régiószintű feladatok után 2010-et követően a hazai szakmai munkán túl a cseh és a szlovák Eurotax operatív irányítását is ő menedzseli. Az Autovista cégcsoport szakmai bizottságainak tagja. Profiljába tartoznak a járműpiaci trendek, elemzések valamint járműinformatikai megoldások, fejlesztések.
értékesítési képviselő, Carglass Magyarország (CG Hungary Kft.)
Péter 20 éve foglalkozik értékesítéssel, mindig is érdekelték az autók, és a technológiai innovációk. 2011-ben csatlakozott a Carglass csapatához, mely akkor még, kevésbé volt ismert Magyarországon. A nemzetközi cég növekedésével párhuzamosan vállalt egyre nagyobb szerepet a jelentősebb partnerekkel való kapcsolattartásban. 2013 óta foglalkozik a kiemelt flottás ügyfelekkel, flottakezelő cégekkel. Az ADAS rendszerek területén 2015 óta több nemzetközi konferencián, rendezvényen vett részt, tanulmányozva a nemzetközi trendeket, legújabb lehetőségeket.
ügyvezető, GreenGo e-carsharing
Bálint 2003-ban szerzett közgazdászdiplomát kockázat- és befektetéselemzési szakon. Az egyetem után az OTP jelzálogbankjánál helyezkedett el. Később a Callis Energetika Zrt.-nél szélerőművek projektmenedzsmentjével foglalkozott. 2014-től két évig a Vodafone-nál dolgozott stratégiai projektmenedzserként. GreenGo Car Europe Kft-t társával 2013-ban alapították meg.
közlekedés műszaki szakértő, C Automobil Import Kft.
Ferenc okleveles gépészmérnöki és közlekedés szakmérnöki végzettséggel rendelkezik. 17 éve dolgozik járműforgalmazóknál, járműimportőröknél, 2010 óta mint közlekedés műszaki szakértő. Jelenleg a C Automobil Import Kft.-nél a Peugeot, Citroën és DS márkák műszaki tanácsadója.
munkavédelmi szakreferens, E.ON Hungária Energetikai Zrt.
Gépészmérnökként (2004) és Munkavédelmi szakmérnökként (2012) végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen. 2004 óta dolgozik munkavédelmi területen, 2010-ben csatlakozott az E.ON munkavédelmi szakterületéhez. Fő feladatai közé tartozik az új munkavédelmi eszközök és folyamatok kialakítása és bevezetése a cégcsoportnál.
oktató, Porsche Hungária
elektromobilitás osztályvezető, MVM Partner Zrt.
Zoltán közgazdászként végzett a Budapesti Corvinus Egyetemen 2007-ben. Pályafutását a Deloitte-nál kezdte, majd 2011-ben csatlakozott az MVM Csoporthoz stratégia és üzletfejlesztés szakterületen. A cégen belül 2016-ban az új üzleti területek divízióhoz került, ahol többek között a csoport elektromobilitás és a smart-city tevékenységének kiterjesztésével kezdett foglalkozni. 2017 óta vezeti az MVM Partner Zrt. elektromobilitás osztályát, ahol a társaság elektromos töltőállomás infrastruktúrájának fejlesztéséért és a kapcsolódó szolgáltatások kialakításáért is felelős.
A konferencián a részvétel ingyenes, de a regisztráció meghíváshoz kötött. Amennyiben nem kapott meghívót, de szeretne részt venni a Cégautó konferencián, kérjük, keressen minket a konferencia@hvg.hu email-címen • Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu • A programváltoztatás jogát fenntartjuk.