Az esemény időpontja:

2018-10-26 09:00:00

HVG Cégautó konferencia 2018.

Váltások és változások a vállalati járműparkok körül


Teljes ár: 0 Ft + ÁFA (Bruttó: 0 Ft) | További kedvezmények

Az autóipar változása sosem volt még ilyen ütemű. A modellkínálaton túl folyamatosan alakulnak a jogi, gazdasági feltételek és a szolgáltatási kínálat is.  Könnyű elveszni a határtalan lehetőségek között - honnan tudhatom, mi a cégemnek a legjobb választás?

Évről évre egyre több elektromos és tölthető hibrid modell lép a piacra. Fontos kérdés, hogy az alternatív megoldások mikor válnak gazdaságilag is megfelelő ajánlattá a cégautós környezetben, illetve, hogy jelen időben kik azok a felhasználók, akik az új típusú meghajtási rendszereket gazdasági előnyre fordíthatják.

Mindehhez háttérként érdemes megismerni, hogy a finanszírozók és flottakezelő cégek miként viszonyulnak az új igényekhez - úgy a beszerzés, mint az üzemeltetés kapcsán. 

Az autópark tervezésénél fontos szempont még, hogy milyen fejlesztési és támogatási ambíciók jelennek meg  fővárosi és országos szinteken.

Sok a cégautózásban az égető kérdés, melyek megválaszolására ez alkalommal is a szakma legjobbjait kértük fel. Célunk, hogy a legégetőbb gazdasági és technikai kérdésekre választ adjunk, beszélünk a legújabb beszerzési és fenntartási trendekről is, illetve körbejárjuk a „dízeldilemma” kérdéseit is.


A szakmai konferencia része a háromnapos Budapest Auto Show 2018. rendezvénynek, ahol a legújabb és legfontosabb modelleket is bemutatjuk a nagyközönség számára.

Mivel a rendezvény közvetlenül a Párizsi Autószalont követi, az autós cégek több, ott debütáló újdonságot is elhoznak Budapestre, a Millenárisra, amelyek elsőként itt lesznek láthatók Magyarországon.

Rendezvény egyik különlegessége, hogy a Cégautó konferencia résztvevői még azelőtt megismerhetik és kipróbálhatják a kiállított autókat, hogy a Budapest Auto Show 2018. programját a nagyközönség számára is megnyitnánk.  


A szakmai program után ebéddel, tesztvezetéssel és a legújabb modellek leleplezésével várjuk résztvevőinket.


Szerkesztői ajánló

Pörög az autópiac, de nem a megszokott módon, mert alaposan átstrukturálódott a szerkezete. Eltűnni látszanak az egyértelmű válaszok. Az elektromos és más alternatív hajtásmódok térnyerésével és ma még nehezen felmérhető fejlődési potenciáljukkal olyan új kérdéseket vetnek fel, amelyeken ezelőtt nem kellett gondolkozni. Milyen szerepre felelnek meg, milyen speciális felhasználási sajátosságaik vannak, és nem utolsósorban vajon mennyire őrzik meg az értéküket?

A cégautók világában ezek a kérdések különösen fontosak, mert egy rossz döntéssel komoly többletköltséget vehet a cég a nyakába. A megfelelő hajtásmód kiválasztása mellett fontos kérdés, az autópark finanszíroztatása is. A saját tulajdonlás mára egyértelműen csak különleges esetekben jelent előny, egyre vonzóbb egy megosztási megoldást választani. Minél több a lehetőség, annál több a kérdés is - mi is ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat. - Dombóvári Mihály – szakmai szerkesztő, Cégautó konferencia




Konferenciánkon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

A regisztráció meghívóval lehetséges. 

Amennyiben nem kapott meghívót, de szeretne részt venni a HVG Cégautó Konferencián, kérjük, keressen minket a konferencia@hvg.hu email-címen.


KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:

Mindenki retteg, hogy nyakán marad a dízel autója ...bővebben

Bulitaxiként is bevált a Mol Limo, de cégautó is lehet belőle ...bővebben

Viszik a cégek az új kocsikat, pörög a lízingpiac ...bővebben



TESZTVEZETÉS

Résztvevőink az alábbi modelleket is kipróbálhatják a konferenciát követően:

(További vezethető modellek a Budapest Auto Show 2018. weboldalán.)


Galéria

Program Program nyomtatása

08:30 09:00 Regisztráció

I. BLOKK - Helyzetkép

09:00 09:05 Megnyitó

09:05 09:25 Merre tovább Budapest? – közlekedésfejlesztés az élhető és szerethető városért

dr. Szeneczey Balázs, Budapest Főváros Önkormányzata

09:25 09:45 A vásárlási szokások változásának okai - újautópiaci mozgások itthon és Európában

Erdélyi Péter, MGE

09:45 10:05 Finanszírozási trendek - merre fejlődnek az ajánlatok és a finanszírozási piac?

dr. Borók János, Porsche Lízing és Szolgáltató Kft.

10:05 10:40 KÁVÉSZÜNET

II. BLOKK - A jövő lehetőségei

10:40 11:00 Elektromos autók a Volkswagen-konszerntől - Központban az Audi E-tron

Papp László, Porsche Hungária

11:00 11:20 Flották tulajdonlás nélkül - autómegosztás céges szinten

Michaletzky Bálint, Green Go

11:20 11:40 Jönnek a robotok - újgenerációs vezetéstámogató rendszerek

Ozsváth Ferenc, Peugeot

11:40 12:00 Flottazöldítési szempontok és azok vélt, vagy valós korlátai

Szilágyi Zoltán, MVM

12:00 12:30 KÁVÉSZÜNET

III. BLOKK - Gyakorlati megoldások

12:30 12:50 Felejtsük el a dízelmotorokat? - korszakváltás küszöbén a járműpiac

Horváth Zsolt, Eurotax

12:50 13:10 Közlekedésbiztonság – kockázatok és nagyvállalati biztonságnövelő eszközök

Pacher Zoltán, E.on

13:10 13:30 Hogyan érdemes? - ADAS rendszerek kalibrálása szélvédő-csere után

Kovács Péter, Carglass

13:30 13:50 Flottaautó megoldások

Zsákai Ádám, Magyar Suzuki Zrt.

13:50 13:55 Zárás

14:00 EBÉD

Témák

I. BLOKK - HELYZETKÉP

Merre tovább Budapest? - közlekedésfejlesztés az élhető és szerethető városért
dr. Szeneczey Balázs, városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes

A Fortepan XX. század első felében készült belvárosi utcaképeit összevetve a mai állapottal talán az a legszembetűnőbb, ahogy a járművek fokozatosan átvették az uralmat a közterületeink felett. Az elmúlt évtizedekben Budapest személygépjármű-ellátottsága ugrásszerűen növekedett, ezzel párhuzamosan az egyéni autóhasználat aránya is jelentősen megnőtt. Akinek autója van, az használni is fogja. Nem mindegy azonban, hogy az az autó milyen mértékben terheli a környezetét, mint ahogy az sem mindegy, hogy használója a sarki boltig is csak azzal ugrik-e le vagy (el)ismer, használ alternatív, környezetbarát közlekedési módokat is. A városvezetés eltökélt abban, hogy fejlesztéseivel, várospolitikai intézkedéseivel ezek a környezetkímélő közlekedési formák valós alternatívát jelentsenek. A főváros városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese előadásában arra keresi a választ, hogy milyen út vezet az élhető és szerethető Budapesthez.

A vásárlási szokások változásának okai - újautópiaci mozgások itthon és Európában
Erdélyi Péter, MGE

A vásárlói igények befolyásolására az utóbbi időben új elemek jelentek meg. A dízelekkel kapcsolatos kommunikáció, az alternatív hajtások iránti érdeklődés növekedése, valamint az EU és helyi politika által támasztott igények a gyártókat is termékeik átstrukturálására késztetik. A magyar újautópiac fejlődését, a gazdasági környezet változása mellett egy speciális kelet-európai tényező is befolyásolja: a nagyarányú és egészségtelen összetételű használtautó-import, amivel érdemes foglalkozni, és elgondolkozni a szabályok környezetbarát, de a piaci lehetőséget is figyelembe vevő átformálásán.

Finanszírozási trendek - minden igényre van megfelelő válasz?
dr. Borók János, Porsche Lízing

Vállalkozások számára a versenyképesség erősítése kiemelt cél. Minden vezető számára kiemelt fontosságú, hogy minőségi szolgáltatást vagy terméket tudjon kínálni minél optimálisabb költségekkel és a lehető legkisebb kockázat vállalásával. Jogosan felmerülő sarokpontok ezek, amikor a szükséges erőforrásokkal tervezünk, amibe adott esetben beleszámít a gépjárműpark is. Azonban nem szükségszerű, hogy a flotta beszerzése az éves terv egyik költség oldali eleme legyen csupán, hiszen több van benne... Egyre szélesebb az ajánlati piac, több a lehetőség, amik közül választhat az ügyfél, a kérdés vsak az, honnan tudhatja, melyik a vállalkozása vagy válallata számára megfelelő opció. Előadásunkkal ehhez a döntéshez nyújtunk segítséget. 

II. BLOKK - A JÖVŐ LEHETŐSÉGEI

Elektromos autók a Volkswagen-konszerntől - Központban az Audi E-tron
Papp László, Porsche Hungária

Az elektromos hajtástechnológia fejlődése új generációs modelleket hoz, amelyek komfortja, menetdinamikája teljesértékű, a hatótávja és tölthetősége egyre jobban megközelíti a hagyományos hajtásláncú autókét. A Volkswagen csoport új modelljei és tervei felvázolják a fejleszthetőségi irányokat és potenciált.


Flották tulajdonlás nélkül - autómegosztás céges szinten
Michaletzky Bálint, GreenGo

Pár éve már Magyarországon sem ismeretlen az autómegosztás elve. Az azonban még kevésbé közismert lehetőség, hogy a szolgáltatás cégek számára is elérhető és amellett, hogy komoly megtakarításokat lehet vele elérni még a céges használatot is nagyságrendekkel transzparensebbé teszi. Előadásunkban beszélünk a fleet sharing, vagy céges autómegosztás trendjeiről, mindennapos gyakorlati hasznáról és magyarországi helyzetéről.

Jönnek a robotok - újgenerációs vezetéstámogató rendszerek
Ozsváth Ferenc, C Automobil Import Kft.

Előadásunkban sorra vesszük a vezetést segítő rendszereket, áttekintjük múltjukat, jelenüket és a jövőbeli lehetőségeket összevetve a vezetési rutinokkal, a sofőrök igényeivel és a működési lehetőségek korlátaival. De szó lesz a gyártói és felhasználói felelősségkörökről is.

Flottazöldítési szempontok és azok vélt, vagy valós korlátai
Szilágyi Zoltán, MVM Partner Zrt.

Bár a magyarországi e-mobilitás piac felfutásának üteme egyelőre nem hozta a korábbi várakozásokat, a piac fejlődése megkérdőjelezhetetlen. Ennek eredményeként egyre több gyakorlati kérdés merül fel már most is a piaci szereplők részéről, mind az e-gépjárművekre, mind pedig a kiszolgáló infrastruktúrára vonatkozóan. Mely cégeknek és mikor éri meg flottáját részben, vagy egészben elektromosra cserélni? Hol és milyen jogcímen lehet majd tölteni ezeket az autókat? Milyen korlátai vannak az infrastruktúrabővítésnek? Előadásunkban sorra vesszük azokat a szempontokat, amelyek pro- és kontra érvek lehetnek egy flottazöldítésre vonatkozó vezetői döntés meghozatalában.

III. BLOKK - GYAKORLAT

Felejtsük el a dízelmotorokat? - korszakváltás küszöbén a járműpiac
Horváth Zsolt, Autovista Magyarország

A hazai illetve európai járműpiacot számos hír, információ, technológiai újítás illetve új hatósági szabályozás befolyásolja. Elég csak a 3 évvel ezelőtti Diesel-Gate néven elhíresült botrányra, az elektromobilitás megújult térnyerésére, a különböző alternatív hajtások kombinációs megoldásaira (hibridek), a dízel üzemű valamint az alacsony euro besorolású járművek nagy városokból történő kitiltására, illetve a napjainkban életbe lépett WLTP szabályozásra gondolni. Ezek együttes megjelenése jelentősen megváltoztatta a járművásárlói preferenciákat. Használtpiaci anomáliák mindig voltak és lesznek is. Azonban napjaink kérdése, hogy ez is “csak” egy anomália, vagy már egy trend, ami gyökeres, visszafordíthatatlan változásokat hoz a járműpiacon?

Közlekedésbiztonság - kockázatok és nagyvállalati biztonságnövelő eszközök
Pacher Zoltán János, E.ON

A balesetek, így a közlekedési balesetek oka legalább 80%-ban az emberi viselkedésre, magatartásra vezethető vissza. A fejlesztésekben megszokott módszerek, mint az oktatások, tréningek a tudást fejlesztik, ás a munkatársak egy részénél a viselkedésre is hathatnak. De az áhított „zero baleset” érdekében újabb és újabb eszközöket kell bevetni, amikkel a fejlesztések személyre szabhatóak, és nem utolsó sorban egy több ezer fős vállalat működéséhez is illeszthetőek.

HOGYAN ÉRDEMES? - ADAS rendszerek kalibrálása szélvédő-csere után 
Kovács Péter, Carglass Magyarország 

Előadásunkban az ADAS (fejlett vezetés támogató) rendszerekkel kapcsolatos kérdéseket járjuk körbe. Szó lesz a különböző típusokról, ezek szerepéről, ismertségéről és gyakorlati alkalmazásáról, illetve a hazai és nemzetköz piaci helyzetről. De beszélünk még a szélvédő szervizelése utáni felelősségvállalásról, a szakszerű helyreállítás kihívásairól, illetve a gyártói előírásoknak való megfelelésről is. 

Előadók

dr. Borók János


ügyvezető igazgató, Porsche Lízing és Szolgáltató Kft., Member of Porsche Bank Group

Porsche Hungariában megismerhettem a márka- és franchise hálózat építés rejtelmeit. SEAT márka vezetőjeként 5 éven keresztül a magyarországi márkakereskedői hálózatot építettem, éves ciklusokban a márka magyarországi piaci terveit készítettem elő és tárgyaltam le a beszerzési feltételeket a spanyol gyártó céggel. Megtanultam a stabil és minőségi üzleti kapcsolat fontosságát és a kereskedéseket létrehozó, abba 10-100 milliókat befektető családok egzisztenciájáért a felelősséget viselni. A LeasePlanhez váltottam, mert pénzügyi területen, szerettem volna továbbfejlődni. Eredményorientált, nagyobb döntési szabadságfokot engedő rendszerben Magyarország legnagyobb gépjármű flottafinanszírozó és -kezelő cégének felépítésében vettem részt. A Porsche Pénzügyi Csoporton belül a Porsche Lízing felépítése, piacvezetővé tétele lett a fő feladatom. Sikerült, így a Porsche Bank értékesítését is megkaptam a válság időszakában (2010 – 2015), ahol cégvezetőként ma is tevékeny részt veszek a flottaértékesítésben.



dr. Szeneczey Balázs


városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes, Budapest Főváros Önkormányzata

2010 októberében a főpolgármester kabinetfőnöke lett, majd 2012 júniusában városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettesnek választotta a Fővárosi Közgyűlés. E feladatkörében eljárva gondoskodik a főváros európai uniós társfinanszírozású projektekkel összefüggő, valamint városfejlesztéssel, városrendezéssel, városépítéssel, települési értékvédelemmel kapcsolatos feladatai ellátásáról. Feladatai közé tartozik továbbá a Fővárosi Önkormányzat kiemelt beruházásainak felügyelete is. A Fővárosi Közgyűlés 2014. november 7-én ismét városfejlesztési főpolgármester-helyettessé választotta.


Erdélyi Péter


elnök, Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

Erdélyi Péter 2010 óta az Egyesület elnöke. Korábban tapasztalatokat szerzett a gépjármű nagy-, és kiskereskedelemben, finanszírozásban és biztosításban. Jelenlegi fő feladati között szerepel a gépjármű szakma elfogadottságának növelése és a sajtó és média kapcsolatok erősítése.


Horváth Zsolt


műszaki igazgató, Autovista Magyarország Kft (korábban Eurotax)

A Budapest Műszaki Egyetemen diplomázott autógépész mérnökként. 1995 óta az Eurotax munkatársa, 2002-től főszerkesztője, majd 2008-ben lett a magyarországi cég műszaki igazgatója. Kisebb régiószintű feladatok után 2010-et követően a hazai szakmai munkán túl a cseh és a szlovák Eurotax operatív irányítását is ő menedzseli. Az Autovista cégcsoport szakmai bizottságainak tagja. Profiljába tartoznak a járműpiaci trendek, elemzések valamint járműinformatikai megoldások, fejlesztések.


Kovács Péter


értékesítési képviselő, Carglass Magyarország (CG Hungary Kft.)

Péter 20 éve foglalkozik értékesítéssel, mindig is érdekelték az autók, és a technológiai innovációk. 2011-ben csatlakozott a Carglass csapatához, mely akkor még, kevésbé volt ismert Magyarországon. A nemzetközi cég növekedésével párhuzamosan vállalt egyre nagyobb szerepet a jelentősebb partnerekkel való kapcsolattartásban. 2013 óta foglalkozik a kiemelt flottás ügyfelekkel, flottakezelő cégekkel. Az ADAS rendszerek területén 2015 óta több nemzetközi konferencián, rendezvényen vett részt, tanulmányozva a nemzetközi trendeket, legújabb lehetőségeket. 


Michaletzky Bálint


ügyvezető, GreenGo e-carsharing

Bálint 2003-ban szerzett közgazdászdiplomát kockázat- és befektetéselemzési szakon. Az egyetem után az OTP jelzálogbankjánál helyezkedett el. Később a Callis Energetika Zrt.-nél szélerőművek projektmenedzsmentjével foglalkozott. 2014-től két évig a Vodafone-nál dolgozott stratégiai projektmenedzserként. GreenGo Car Europe Kft-t társával 2013-ban alapították meg.



Ozsváth Ferenc


 közlekedés műszaki szakértő, C Automobil Import Kft.

Ferenc okleveles gépészmérnöki és közlekedés szakmérnöki végzettséggel rendelkezik. 17 éve dolgozik járműforgalmazóknál, járműimportőröknél, 2010 óta mint közlekedés műszaki szakértő. Jelenleg a C Automobil Import Kft.-nél a Peugeot, Citroën és DS márkák műszaki tanácsadója.



Pacher Zoltán János


munkavédelmi szakreferens, E.ON Hungária Energetikai Zrt.

Gépészmérnökként (2004) és Munkavédelmi szakmérnökként (2012) végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen. 2004 óta dolgozik munkavédelmi területen, 2010-ben csatlakozott az E.ON munkavédelmi szakterületéhez. Fő feladatai közé tartozik az új munkavédelmi eszközök és folyamatok kialakítása és bevezetése a cégcsoportnál.


Papp László


oktató, Porsche Hungária

A győri Széchenyi István Egyetem elődjén szerzett oklevelet, majd a Malévnél kezdett, mint technológus. Innen 8 évvel később megbízott osztályvezetőként távozott. Ezután öt év hatósági munka, majd a Magyar Autóklub következett, ahonnan kisvállalkozásokban eltöltött néhány év után a Porsche-hoz igazolt. Itt 25 évet dolgozott mint az oktatási központ vezetője. Emellett Volkswagen, Audi és Skoda-diplomás oktató lett. Rendszeresen járt a VW-konszern gyáraiban, ahol megismerkedett az új technológiákkal, és itthon ezt adta tovább a szervizhálózatban dolgozó munkatársaknak. 2016 óta nyugdíjban van, de nem hagyta abba a szakmai munkát, rendszeresen teljesít megbízásokat, tananyagokat készít és oktat. 


Szilágyi Zoltán


elektromobilitás osztályvezető, MVM Partner Zrt.

Zoltán közgazdászként végzett a Budapesti Corvinus Egyetemen 2007-ben. Pályafutását a Deloitte-nál kezdte, majd 2011-ben csatlakozott az MVM Csoporthoz stratégia és üzletfejlesztés szakterületen. A cégen belül 2016-ban az új üzleti területek divízióhoz került, ahol többek között a csoport elektromobilitás és a smart-city tevékenységének kiterjesztésével kezdett foglalkozni. 2017 óta vezeti az MVM Partner Zrt. elektromobilitás osztályát, ahol a társaság elektromos töltőállomás infrastruktúrájának fejlesztéséért és a kapcsolódó szolgáltatások kialakításáért is felelős.


Helyszín

Millenáris B épület
1024 Budapest, Kis Rókus u.

Itt megtekinthető térképen

A konferencián a részvétel ingyenes, de a regisztráció meghíváshoz kötött. Amennyiben nem kapott meghívót, de szeretne részt venni a Cégautó konferencián, kérjük, keressen minket a konferencia@hvg.hu email-címen  Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu  A programváltoztatás jogát fenntartjuk.

Szeretnél értesülni hasonló témájú rendezvényeinkről, early bird akciókról, kedvezményekről?

Igen, feliratkozom
Nem, talán majd máskor