Az eseményig még hátravan:


HVG Future of Business konferencia

Digitális transzformáció az üzleti életben


Teljes ár: 39 900 Ft + ÁFA (Bruttó: 50 255 Ft) | További kedvezmények

2017. 11. 08. 09:00
BMC - Budapest Music Center

Ma minden a jövőről szól. Víziókat vázolunk, esélyeket latolgatunk, nagy terveket szövünk és csak remélni tudjuk, hogy sikerül ráéreznünk a jövő trendejire. Nehezíti a dolgunkat, hogy a cégeken belül sincs egységes megértés arról, hogy a technológia változása hogyan fog hatni a piacainkra és arról sem, hogy pontosan mit kellene tenni annak érdekében, hogy a változás nyertesei lehessünk. 

Ennek ellenére mind érezzük, a jövőt ma építjük, ma kell meghoznunk azokat a döntéseket és meglépnünk azokat a változtatásokat, amik meghatározzák a következő éveinket.

 Jó hír azonban, hogy a jövő algoritmizálható. A digitális transzformáció lépései és sikerkritériumai már ma is láthatóak, a jövőbe vezető út pedig konkrét lépésekre bontható és menedzselhető. A sikeres transzformáció az alkalmazkodóképességen, a gyorsaságon, a nyitottságon és sokszor a vakmerőségen múlik. Feszegetnünk kell a határokat és sokszor át kell lépnünk saját árnyékunkat is.

A konferencián ennek az átalakulásnak a legfontosabb állomásait vesszük végig a jövő központú gondolkodásmódtól a radikális üzleti modellek alap-elemein keresztül az üzleti folyamatok technológiai, szervezeti és emberi aspektusáig.


KEYNOTE



Professor Yusaf Akbar, CEU


  

Pim van den Berg és Justin Collinge - TAO Leadership (UK)


Spark Institute at IBS

A konferenciánk szakmai szervezőpartnere a Spark Institute at IBS transzformatív vezetőképző intézet, ami a jövő képességeire és a digitális transzformációra készíti fel a nagy- és középvállalati vezetőket, szakértőket. Az intézet oktatói nemzetközi és hazai gyakorló szakemberek, kiváló tudósok, sikeres vezetők, előremutató nézeteket valló vállalkozók, akik saját területük elismert képviselői. Hiszünk abban, hogy korosztálytól függetlenül mindenkiben megvannak azok a képességek, amik szükségesek a jövő kihívásainak sikeresen teljesítéséhez, amiket ha felszínre hozunk és megerősítünk, egy jobb világban élhetünk a technológiával karöltve.


Videók

Témák

Megvalósult sci-fiben élünk – a technológia múltjából a jelenen át a jövőig és tovább
Pintér Róbert, Corvinus Egyetem, eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft.

Elgondolkodtál már azon, hogy akarsz-e halhatatlan lenni? Könnyen lehet, hogy még megéred, döntened kell a saját halandóságodról. De ne szaladjunk ennyire előre… Előadásomban a mai technológiák múltjáról fogok először beszélni, a katona „apáról” és az akadémikus „anyáról”. Az internet és a számítástechnika a múltban párhuzamos történet volt, ami a jelenre ért össze. De még mindig nem terjedt el mindenhol és mindenben a világban – azt a jövő hozza majd el nekünk a dolgok internete révén, ami szolgáltatóvá teszi a gyártócégeket is. A számítógép meg az internet elhagyja a dolgozószobát és a nappalit, nem lesz elkülönült gép többé. Mindez olyan társadalmi, gazdasági és politikai folyamatokat indít el, amik gyökeresen változtatják meg az életünket. Ez gyakorlatilag egy megvalósult sci-fi, de egyúttal a hétköznapjaink kerete is, így már fel sem tűnik számunkra. Végül az előadásban a könnyebben bejósolható közeljövőn túl a távolabbi jövővel is foglalkozunk, a szingularitással, a poszthumán jövővel és az induló kérdésként felmerült digitális halhatatlansággal is. És, hogy mi köze ehhez az üzlet világának? Ez is kiderül majd az előadásból.

Innovatív üzleti modellek mesterséges intelligencia alapokkal
Byssz Róbert, Philips Magyarország

A gazdasági életben mind többet hallunk a mesterséges intelligencia terjedéséről, akár egészen meglepő iparágakban, területeken is. Egyre több CXO szembesül azzal, hogy le kell szűrnie a rendelkezésre álló információ özönből, hogy mi a hype és mi a valóság a kérdésben. A döntéshozóknak meg kell érteniük, hogy a Mesterséges intelligencia nem egy sima technikai megoldás, vagy egy szoftver, ugyanis megértve a logikáját képessé tesz arra, hogy sok-sok éve stabilan működő iparágakat alapjaiban forgasson fel és egyúttal kínálhat hatalmas fejlődési lehetőséget azoknak, akik megértik az üzenetet időben.

Hogyan éljük túl a megosztáson alapuló gazdaságot – pénzcsinálás az információs korban
Professzor Yusaf Akbar, CEU

Olyan strukturális változások jelentek meg a gazdasági életben, amik alapjaiban változtatják meg eddigi berendezkedésünket. Az egyik ilyen változás összefüggésben van a Spotify-hoz vagy a Tripadvisor-hoz hasonló, a mindennapi életünk részévé vált információs termékek térhódításával, melyek a hagyományos vállalati struktúrákat súlyos dilemma elé állítják. Mivel az információs termékek újratermelésének költsége gyakorlatilag nulla és digitális megosztásuk is ingyenes, a hozzájuk kapcsolódó fizetési hajlandóság is mélyponton van. A digitális tudásmegosztó és információs hálózatoknak köszönhetően a cégek a pénzügyi fenntarthatóság szélére sodródtak. Milyen válaszaik lehetnek ebben a helyzetben a vezetőknek?

Mesterséges Intelligencia Stratégiák - Avagy a jövő itt van és sosem ér véget 
Szalai Ferenc, Navega Strategies Ltd.

Nem minden cégnek van azonnal szüksége mesterséges intelligencia technológiákra, de minden cégnek meg kellene vizsgálnia, hogy tudja-e, és ha igen milyen módon tudja hasznosítani ezt az új technológiát. Ehhez pragmatikus és praktikus stratégiai szintű tervezésre van szükség. Az előadásában szó lesz a mesterséges intelligencia és neurális hálózatok legújabb eredményeiről és arról, hogy miért nem kell félni a szuperintelligenciától. Valamint bemutatjuk azokat a lehetőségéket és módszereket, amikkel egy vállalkozás el tudja kezdeni ezt a folyamatot. Felvázoljuk azokat a területeket ahol a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia technológiák kellően fejlettek ahhoz, hogy valódi hatékonyság növekedés hozzanak és eloszlatunk néhány tévképzetet arról, hogy milyen feladatokat lehet, vagy nem lehet ezekkel a technológiákkal megoldani.

Egy a csapat - A bizalom és az odafigyelés nem megy ki a divatból
Fazekas Barbara, Green Fox Academy

A Green Fox Academy 2 év alatt Magyarország piacvezető programozó bootcamp cégévé vált. Az iskolában egy átlagos hétköznapon 140 hallgató és 36 fős szakmai csapat dolgozik. A kollégák többsége pedig még nincs is 30 éves. Sokszor kérdezik tőlem, hogy ez hogyan értük el? Mindig csak annyit tudok válaszolni: “Egy fantasztikus csapatot sikerült összehozni.” Hogy mi a titok? Sok-sok bizalom és apró szemléletbeli különbség, ami lehetővé tette, hogy ez a sok-sok tehetséges ember minket válasszon. Ezekről fogok mesélni, bízva abban, hogy van néhány olyan eszköz, ami másoknál is működhet.

Közösségi. Kreatív. Körforgásos.
Német G. Dániel, Ususty

Mi a város igazi funkciója egy olyan jövőben ahol robotok és mesterséges intelligencia itatja át a hétköznapi életünket? Hogyan formálódnak ügyek köré az exponenciális technológiákra épülő hatásközpontú vállalkozások? Miért nagyobb a közösségek ereje a gyors hálózatosodás és a poszt-igazság korában mint valaha? Ilyen és ehhez hasonló gondolatokról is beszélünk majd az előadásban, aminek központi eleme a jövő városainak új mintázatai, amik formálják majd hétköznapi életünk.

A startup hullámvasút - a "workaholizmus" mítosza
Biás Csongor, Booom.

Az ingyen ebéd, fancy irodák, babzsákok és pingpong asztalok mellet a tech startupok szerves velejárójává vált egyfajta romantikus munkamánia, a 100+ órás munkahetek és a végigdolgozott hétvégék és munkaszüneti napok, ami az iparágra jellemző magas kockázat és éles verseny okozta stressz mellett gyakran égeti ki és építi le a vállalkozókat, illetve a digitális gazdaságban dolgozó munkatársakat. Valóban feltétele ez a fenntarthatatlan tempó a sikernek? Meg lehet teremteni egy egészséges egyensúlyt a világmegváltó ambíciók, munka és magánélet között? 

Lélek lép a lajtorján
Sas István, reklámpszichológus, filmrendező, kommunikációs szakértő

Chaplin Modern időkje 1936-ban készült. Nyolcvan  évet kaptunk arra, hogy hozzászokjunk a “man to machine” kapcsolat harmonikusabbá tételéhez, de még nem sikerült igazán.  Ehhez képest most percekben mérhető az az idő, ami alatt alkalmazkodnunk kell  a  mesterséges intelligencia vívmányainak “machine to man” kihívásaihoz. És már itt van a nyakunkon az újabb izgalom; a “machine to machine” (IOT) találkozása az emberi pszichével. Pillanatok alatt kell hozzászoknunk új valóságokhoz, a virtuális és kiterjesztett térben való tájékozódáshoz.  Jönnek a hírek arról, hogy nem is olyan könnyű lépést tartani a digitális átalakulás új lelki terheivel -  az “always online” üzemmódban való  működéssel, a párhuzamos eszközhasználat látszólagos kényelmével, az online identitás puha képlékenységével. No és hogyan alakul majd a viszonyunk csinos digitális asszisztenseinkkel? Cortanaval, Alexával és Sirivel? Mindenben pótolják majd a régi jó humán modellt? Milyen coach-ra lesz szükség egy robotokkal telített vállalati környezetben? Visszasírjuk majd a morcos ügyfélszolgálatosokat a tökéletesített chatbotokkal való társalgásban. Apropo: azt mondják, chatbotok helyettesítik majd a vállalati pszichológust is. Fogadjunk, hogy miattuk lesz majd szükség  egyre több pszichológusra!



A konferencia tartalma folyamatosan bővül!

Előadók


ELŐADÓINK LISTÁJA FOLYAMATOSAN BŐVÜL!


Biás Csongor


alapító, CEO, Booom.

Csongor, a hazai startup szcéna egyik aktív szereplője és szervezője. Korábban az iCatapultban és Design Terminalban szerzett tapasztalatott startupok finanszírozásában és inkubációjában, majd társalapítóként indította be a Mosaik-ot, a hazai ökoszisztéma egyik legaktívabb találkozópontját. Csongor jelenleg a Lab.Coop új termékügynökségének, a Booom.-nak a vezetője, mellyel startupoknak és innovatív vállalatoknak segítenek digitális termékfejlesztésben.


Byssz Róbert


globális értékesítési képesség fejlesztési vezető, Philips Magyarország 

Róbert évek óta vezeti globális szinten a Philips egészségügyért felelős sales-szervezeti transzformációját. Ennek során több mint 100 ország közel nyolcezer értékesítőjét készíti fel egy, a mainál jóval digitálisabb világra. A Philips árbevételének ugyanis közel 50%-a (mintegy 11 Mrd EUR) származik az egészségügyi szektorból, és abban minden szakértő egyetért, hogy az ágazatban a következő 5-10 évben szinte elképzelhetetlen mértékű változás prognosztizálható. A Philips 2011-ben indította el nagyszabású átalakítását, ezzel iparágát jóval megelőzve állt a digitalis transzformáció élére. Az eredmények mára már kézzel foghatóakká váltak: nemcsak pénzügyi téren látható az egyértelmű növekedés, de az átalakítás a cég működési modelljére és kultúrájára is nagy hatással volt.


Dobó Mátyás


ügyvezető, Endless.Consulting

Mátyás 2000 óta dolgozik digitális területen, karrierjét a startup piacon kezdte videós platformok fejlesztésével - és sikeres exittel  -, vont be kockázati tőkét nemzetközi terjeszkedéshez, amerikai és hazai piacra dolgozott alkalmazásfejlesztési területen, a Telekommunikációs szektorban üzletfejlesztési igazgatóként IoT-val, adattermékekkel és személyes digitális biztonsággal foglalkozott, jelenleg főleg nagyvállalatoknak segít üzletfejlesztési-, automatizálási- és digitális transzformációs projektekben.


Fazekas Barbara


CEO, társalapító, Green Fox Academy

Az oktatás, mint iparág szerelmese. A Green Fox Academy csapatával célja, hogy felépítsen egy olyan iskolát, ami több téren példát mutathat a hazai felnőttképzés megreformálásában. Tanulmányait a BGE marketingkommunikáció szakán végezte. A reklámügynökségeknél eltöltött gyakornoki évek után a TEDxDanubia program koordinátoraként, majd pedig a KÜRT Akadémia marketing vezetőjeként dolgozott azért, hogy a jó minőségű oktatási és konferencia termékek minél többekhez eljuthassanak. 


Frankó-Csuba Dea


Spark Institute at IBS vezető, Singularity University executive alumni tag

A Spark Institute transzformatív képzőközpontban a jövő képességeire készíti fel a hallgatókat egy nemzetközi oktató és mentor közösség segítségével. A Spark élményalapú, problémafókuszú oktatási programjai módszertani és szemléletmódbeli támogatást nyújtanak cégeknek a digitális világ felé vezető úton. Dea 10 éve fejleszt innovatív képzési programokat vezetőknek és szakembereknek, mentorként pedig Európa-szerte támogat digitális transzformációs projekteket. Kedvenc témája a jövő munkahelye, a munka jövője, valamint a digitalizáció és az ember kapcsolata. Szenvedélyesen kutatja a digitális cégkultúrát mozgató tényezőket, azt hogy hogyan lehet fejleszteni a szervezetek alkalmazkodóképességét, illetve, hogy miként lehet az egyéni és közösségi gondolati torzításokat feltárni és, fellazítani. Amellett, hogy vállalatokat segít a digitális átállásban, szabadidejében elkötelezett jóga- és meditációs oktató immáron 10 éve.  



Német G. Dániel


vezető, Ususty 

Dani főállásban az Ususty fenntarthatósági innovációs ügynökséget vezeti, ahol jelenleg a jövő városának működési modelljét kutatja elméletben és gyakorlatban. A Pál utcai fiúk Grundján living lab-ot fejleszt mindamellett, hogy a Night Mayor Budapest alapítói feladatit is viszi. 


PhD Pintér Róbert


egyetemi adjunktus, Corvinus Egyetem,  kutatásvezető (Head of Consumer Research), eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft.

Róbert szociológusként és politológusként végzett az ezredfordulón az ELTE-n. Internet és okostelefon kutató, sokszor szokták jövőkutatóként is aposztrofálni, mivel elsősorban mindig az érdekli, hogy a jelen és jövő határán lévő új technológiai trendek hogyan hatnak a társadalomra és az emberek életére. Jelenleg az eNET Internetkutató Kft. lakossági és e-kereskedelmi területeinek kutatásvezetője. Korábban dolgozott az Információs Társadalom- és Trendkutató Központban (BME), majd ezt követően 2008 és 2012 között a Szonda Ipsosban és az Ipsos Interactive Services-ben. Számos internettel és információs társadalommal kapcsolatos kutatásban és stratégiaalkotásban vett részt az évek során. A Médiakutató és az Információs Társadalom folyóiratok szerkesztőbizottságának tagja. A hazai konferenciák kedvelt előadója. 2012-ben megkapta a Ringier Mobile Influencer díját a hazai mobil piacon végzett edukációs tevékenységéért. 2004 óta aktív blogger.


Sas István


reklámpszichológus, filmrendező, kommunikációs szakértő

Sas István a 70-es évek legendás reklámfilmjeinek (Skála kópé, Pécsi kesztyű, Hurka Gyurka, Cascót akarok, OTP forgóajtó) alkotója, Balázs Béla díjas, Érdemes művész. A Cannesi Reklámfesztivál hétszeres Oroszlán-díjasa. A reklámszakma doyenjének is szokták nevezni. Eredeti végzettsége pszichológus. Két évtizede oktat marketingkommunikációval kapcsolatos tárgyakat (kampánytervezést, reklámlélektant, médiaismereteket)  Címzetes főiskolai tanár, mestertanár, több hazai és külföldi egyetem népszerű előadója. Jelentősebb könyvei: Reklám a jóért. Az ötletes reklám. Reklám és pszichológia a webkorszakban. 


Szalai Ferenc


CTO, Navega Strategies Ltd.

Fizikusként számos technológiai vállalkozás alapítója, tanácsadója vagy befektetője vagyok az elosztott, nagyteljesítményű számítástechnikai rendszerektől a biotechnológián át a fintechig. Jelenleg különféle szervezeteket segítek, hogy a mesterséges intelligencia és gépi tanulás legújabb eredményeit minél hamarabb és könnyebben be tudják illeszteni az üzleti stratégiájukba és napi üzleti folyamataikba. 


Veres Rita


Aon Hewitt, cégvezető, európai üzletágvezető

Rita a világ első számú humánerőforrás és outsourcing tanácsadó vállalatának cégvezetője, európai üzletágvezetője és a SingularityU budapesti nagykövete. 15 éve gyakornokként csatlakozott az Aon Hewitt-hoz, és példaértékű karrierúttal mára az egyik legsikeresebb vezetője lett. 2012-ben, egy jelentős átalakítást követően vette át a cég vezetését, és már abban az évben az előző hat év legsikeresebb időszakát zárták. A magyar csapat elkötelezettsége és az innovációban való hitük legendás.  Rita vezetőként hisz abban, hogy amit csinálunk, annak a jövőről kell szólnia.

Veres Rita tavaly elnyerte azt a Női Menedzser Díjat, amelyet 2014-ben hagyományteremtő céllal alapított a PWA. A díj célja, hogy a nők gazdasági szerepvállalását jó példák kiemelésével ösztönözzék és segítsék a nőket vezetői ambícióik elérésében. 


Yusaf Akbar


egyetemi docens, CEU üzleti és gazdaságtudományi tanszék 

Stratégiai gondolkodó, vezetői és start-up mentor, oktató. Széles körű oktatási, kutatási és tanácsadói tapasztalattal rendelkezik a feltörekvő piacok területén, melyekről jelenleg tanácsadói és vezetői oktatóként ad elő Bulgáriában, Kínában, Franciaországban, Magyarországon, Olaszországban, Litvániában, Marokkóban, Lengyelországban, Romániában, Oroszországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Arab Emírségekben. Tanácsadóként olyan cégekkel dolgozott, mint a Citibank, a Deutsche Telekom, az Illy Caffè, a Siemens, a Telenor vagy a Toyota. Jelenlegi kutatási területe a megosztáson alapuló gazdaság, és a hagyományos vállalatok stratégiai lehetőségei megosztási platformokkal és hálózatokkal. A Feltörekvő Piacok Nemzetközi Folyóirat alapító szerkesztője, kormányzati tanácsadó.


Helyszín

BMC - Budapest Music Center
1093 Budapest, Mátyás utca 8.

Kapcsolódó kiadvány

Ford, Martin

Robotok kora

Milyen lesz a világ munkahelyek nélkül?
Részletek
Jelentkezés

A szeminárium/konferencia részvételi díja: 34900 Ft+áfa/fő A részvételi díj tartalmazza az eseményhez kapcsolódó könyv vagy egyéb kiadvány árát, valamint a vendéglátás díját is, mely közvetített szolgáltatás. Kedvezmények: HVG-klubkártya tulajdonosok: -25% Diákkedvezmény: -25% Csoportos részvétel: 5 fő jelentkezése esetén, 1 főnek ingyenes belépést biztosítunk. Minden további résztvevő esetén -20% kedvezményt adunk. (Csoportos jelentkezés esetén egy, összevont számlát állítunk ki.) A fent jelölt kedvezmények nem összevonhatók.közvetített szolgáltatások díjából nem biztosítunk kedvezményt. Több kedvezmény esetén, a jelentkezők számára a legkedvezőbbet érvényesítjük. Regisztrációval és számlázással kapcsolatos kérdésekben, kérjük írjon a konferencia@hvg.hu címre. Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu! Lemondás: Az eseményre való jelentkezés lemondása az esemény időpontja előtt legfeljebb 3 (három munkanappal, kizárólag írásban, a konferencia@hvg.hu e-mail címre eljuttatott levélben mondható le jogkövetkezmény nélkül. 3 (három) munkanapon belüli lemondás esetén a megrendelő a részvételi díj 50%-át köteles a szolgáltatónak megfizetni. A programváltoztatás jogát fenntartjuk.


Résztvevők

Kérjük adja meg e-mail címét és nevét a konferenciára jelentkezőknek!