Az eseményig még hátravan:


A jövőbiztos vállalkozás

Gazdasági trendek és sikeres példák a jövőről gondolkodó vezetőknek


Teljes ár: 34 900 Ft + ÁFA (Bruttó: 44 103 Ft) | További kedvezmények

2018. 11. 07. 14:00
Budapest Music Center

Milyen lehetőségek rejlenek a mai gazdasági környezetben és ezeket hogyan lehet a leginkább kiaknázni? Mit hoz a jövő és hogyan tudunk majd növekedni, profitálni? Milyen céges tudásbázist kell kiépítenünk, és vezetőként milyen tudásra van szükségem, ahhoz, hogy jövőbiztos vállalatot, vállalkozást építhessek?

Ezeket, a hazai vállalatokat érintő, legégetőbb kérdéseket járjuk körbe A Jövőbiztos vállalkozás konferenciánkon. Amiről beszélünk az valójában már nem is annyira a jövő - része a jelenünknek is.

Megváltoztak a piaci elvárások, a gazdasági környezet, a digitalizációhoz szükséges gondolkodásmód és a sikeres működési modellek. A ma legfőbb üzleti kihívása tudni, hogy miként reagáljunk egy olyan világra, amelyben a keretek és a verseny feltételei folyamatosan változnak. A vállalati stratégiánk kialakítása során a hagyományos teljesítmény-mutatókon túl gondolnunk kell vállalatunk alapvető képességeire és az iparág szerkezetére.

Vezetőként meg kell értenünk a külső erők működését és az üzleti világot alakító trendeket ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a változó környezethez. A jövő vállalatainak sikere vezetőiken múlik.


Neked ajánljuk ezt a konferenciát, ha...
  • cégvezető vagy, aki bizakodva várja a jövőt, ötleteket és inspirációt gyűjt minden forrásból, mert jövőbiztos céget szeretne építeni, vezetni;
  • középvállalkozást vezetsz, és folyamatosan figyelemmel kíséred a gazdasági trendeket és versenytársak újításait;
  • nagyvállalati felső- és középvezető vagy, aki szervezetfejlesztési stratégiákat dolgoz ki vagy valósít meg.

Program Program nyomtatása

13:00 14:00 ÉRKEZÉS, REGISZTRÁCIÓ

I. BLOKK - Gazdasági trendek, lehetőségek és veszélyek

14:00 14:20 Gazdasági trendek a radikális technológiák tükrében - Magyarország gazdasági környezete és amit a jövő hozhat

Kiss Mónika, elemző

14:20 14:40 Új modellek a biztosítási piacon, avagy az insuretech-ek és a multik

Kurtisz Krisztián, UNIQA

14:00 15:00 Az infokommunikációs szektor és a "most" gazdasága

Kaszás Zoltán, T-Systems

15:00 15:20 Eljött az ipari robotok ideje - Hogyan valósulhat meg a robotizáció a hazai középvállalatoknál?

Orovica Szilárd KUKA Robotics

15:20 15:50 A középvállalati szektor előnyei, lehetőségei - beszélgetés

Balogh Péter, tech vállalkozóval és Küllői Péter, Bátor Tábor elnökével Frankó-Csuba Dea beszélget

15:50 16:20 SZÜNET

II. BLOKK - Jövőbiztos tudás, vezető és szervezet

16:20 16:50 A jövőbiztos vezető és szervezet - első lépések a változás útján

Frankó-Csuba Dea, Spark Institute at IBS

16:50 17:10 Vezetői hatékonyságnövelés- azonnal bevethető gyakorlati eszközök

Ottlik Dávid, Synetiq

17:10 17:50 ELMÉLET A GYAKORLATBAN - Van olyan, hogy jövőbiztos? - A jövőorientált szervezetek vezetőinek eszköztára

Szelecki Zsolt, tanácsadó

17:50 18:10 Sikeres szervezeti transzformáció a retail szektorban - A gyors alkalmazkodást támogató döntéshozatal

Román Gergő, Decathlon

18:10 18:50 ELMÉLET A GYAKORLATBAN - A jövőbiztos szervezetek építőkövei

Frankó-Csuba Dea, Spark Institute at IBS

18:50 19:00 Zárás

Témák

I. Blokk - Gazdasági trendek – A változás veszély vagy lehetőség?

Milyen gazdasági környezetben kell teljesíteniük középvállalatainknak? Milyen helyet foglalunk el az EU gazdasági térképén? Hogyan forgatják fel a piacokat a digitális változások és ezek milyen lehetőségeket hoznak magukkal? A telekommunikációs, a pénzügyi és a gyártó szektor nagyvállalatainak vezető szakemberei elemzik a piaci helyzetet és a benne rejlő lehetőségeit.


Gazdasági trendek a radikális technológiák tükrében - Magyarország gazdasági környezete és amit a jövő hozhat
Kiss Mónika, tőkepiaci elemző

Az elmúlt 10 évben tapasztalt strukturális és technológiai változások szinte elfeledtették a fejlett gazdaságokban, hogy miért kulcsfontosságú a gazdasági trendek követése, hogyan tudja egy kedvező vagy kedvezőtlen makrogazdasági fordulat egy egész új iparág jövőjét meghatározni. Magyarország nem volt a főáramban az elmúlt évtizedben, ezért az üzleti életre sokkal jelentősebb hatással voltak a gazdasági ciklusok. Így marad a továbbiakban is a helyzet vagy a radikális technológiák átalakítják a feltörekvő gazdaságokat is a következő 3-5 évben? Ha igen, milyen gazdasági környezetbe érkezhet a technológiaváltás, mi az, amit a makrogazdasági mutatók közül továbbra sem söpörhetünk a szőnyeg alá? Változik-e közvetlen külső környezetünk, hogyan hat majd a magyar vállalkozások hatékonyságára az EU átalakulása? 


Új modellek a biztosítási piacon – avagy insurtech-ek és a multik 
Kurtisz Krisztián, UNIQA 

Nagy átalakulások figyelhetők meg a  pénzügyi szektor és ezen belül is a biztosítások piacán. A végeláthatatlan adminisztráció és időigényes ügyintézés korszaka lejárt. A társaságoknak nem új termékeket kell fejleszteniük, hanem üzleti modelljeiket kell új alapokra helyezniük, hogy kezelni tudják a megváltozott igényeket. Éppen ezért a biztosítók szelep funkcióját az átlátható veszélyközösségek fogják hamarosan átvenni. Az UNIQA a lakásbiztosításainál már bevezette a videós kárrendezést és a papírmentes szerződéskötést. Idén ősztől azonban még forradalmibb megoldásokkal és a szektor legújabb biztosítási modelljét készül bevezetni, ami kihatással lesz a piac teljes működésére.


Az infokommunikációs szektor és a „MOST” gazdasága
Kaszás Zoltán, T-Systems

Az, hogy gyorsan változik a technológiai piac ma már közhely. Számunkra az az izgalmas, hogy ebben a közegben hogyan változnak meg az üzleti folyamatok, a szerepkörök, illetve, hogy miként tudjuk ebben a hazai és a regionális gazdasági élet szereplőit támogatni. A MOST gazdaságát éljük, a most generációjának világát, amelyben mindent azonnal szeretnénk. Nem tudunk és nem is akarunk várni. Azonnal bérlünk autót, biciklit és az azonnali fizetés is itt kopogtat az ablakon. Ma már alapvető (üzleti) igény, hogy minél gyorsabban kapcsolódhassanak a felhasználóink, függetlenül a vállalkozások méretétől. Szolgáltatóként az ügyfeleink igényei mellett az ügyfeleink ügyfeleinek az igényeit is ismernünk kell. A kommunikációs piac változásait át kell fordítanunk az ügyfeleink számára hasznos tudássá, szolgáltatásokká, amik pozitív hatással vannak vállalkozásaik életére. Előadásunkban a szektor változásairól és az erre adható válaszokról lesz szó, illetve arról, hogy milyen lehetőségeket hoz az elkövetkezendő időszak.


Eljött az ipari robotok ideje – Hogyan valósulhat meg a robotizáció a hazai középvállalatoknál?
Orovica Szilárd, KUKA Robotics

Iparágtól és a vállalkozások méretétől függetlenül általános jelenség a munkaerőhiány, ahol pedig még van jó szakember, ott a költsége az egekbe szökik. Sok esetben a versenyképesség megtartása, de van ahol a vállalkozás fennmaradása a tét. Megoldást jelenthet a robotizáció? Az ipari robotok ugyan már 40 éve velünk vannak, de a gyors elterjedésük csak most indul. Az előadásban áttekintjük, hogyan lépnek túl a robotok a nagyvállalatok keretein és válnak hasznos munkatársakká a közepes  méretű vállalatok világában! Sorra vesszük, milyen gazdasági trendek támogatják a robotizációt, hogyan lehet nekifogni, mik a lépései és milyen eredményeket várhatunk, ha ipari robotokat alkalmazunk a termelésünkben?


A középvállalati szektor előnyei, lehetőségei 
Beszélgetés Balogh Péterrel és Küllői Péterrel

Ahhoz, hogy egy vállalkozás folyamatosan tudjon fejlődni, képes legyen lépést tartani a technológiai környezettel és piaci változásokkal néhány alapvető tényezőnek rendelkezésre kell állnia. Szükség van a digitális világban használható tudásra, innovatív és motivált munkatársakra, időre és pénzre. Küllői Péterrel és Balogh Péterrel arról beszélgetünk, hogy hogy állnak ma ezzel a kérdéssel a hazai közepes vállalakozások és civil szervezetek? Milyen lehetőségei vannak azoknak a cégeknek, ahol sokszor szűkös keretek között kell a jövő kihívásainak megfelelni? Mik azok a lehetőségek, amikre a kisebb piaci szereplők építhetnek? 


II. Blokk - Jővőbiztos tudás – Egyéni és szervezeti tanulási útvonalak

Milyen készségeket kell elsajátítanunk, hogy alkalmazkodni tudjunk a változó piaci elvárásokhoz? Hogyan tudjuk beépíteni a cégeink DNSébe a folyamatos tanulás kultúráját és a változtatás képességét? Milyen ismeretekre van szüksége ma egy hatékony vezetőnek és milyen működési modellekkel tehetjük csapatainkat elkötelezetté és hosszútávon is fejlődőképessé? Előadóink arról mesélnek, mi tart az élvonalban egy vezetőt és egy vállalatot a jövőben is!


A jövőbiztos vezető és szervezet – az első lépések a változás útján
Frankó-Csuba Dea, Spark Institute at IBS

Az utóbbi években a vállalkozások jövőjéről szóló formális és informális beszélgetések alapvetően két területre kérdéseire fókuszáltak – a technológiai fejlesztésekre és az emberi erőforrások sikeres menedzselésére. Minden vezetőt az mozgat, hogyan lesz vállalata képes az innovációra, az új eszközök és modellek gyors alkalmazására? Illetve, hogy milyen szervezeti működés, változás szükségesek ahhoz, hogy be tudja vonni és meg tudja tartani a legtehetségesebb munkavállalókat? Sok fontos kérdésre van már válaszunk és még több nyitott kihívás áll előttünk. Az előadás gyakorlati keretet ad ahhoz, hogy el tudjunk indulni a változás útján.


Vezetői hatékonyság növelés: azonnal bevethető gyakorlati eszközök
Ottlik Dávid, Alapító & CEO (Synetiq)

Vezetőként ki ne szeretne motiváltabb dolgozókat, hatékonyabb folyamatokat, jobb belső kommunikációt és költséghatékony működést? Ottlik Dávid, a Synetiq média-tech cég alapítója és ügyvezetője ma még szokatlannak tűnő módszerekkel vezeti csapatát. Dávid saját tapasztalatain alapuló és általuk is használt szoftvereket, technikákat és trükköket oszt meg a közönséggel melyeket bármely középvállalkozás akár már másnap bevethet és komoly hatékonyság növekedést érhet el velük. A praktikus előadás érinti a céges célok kitűzését, belső kommunikációt, projekt menedzsmentet, valamint a csapaton belüli feszültségoldás és a csapattagok folyamatos fejlesztésének témáját is.


ELMÉLET A GYAKORLATBAN

Van olyan, hogy jövőbiztos? – A jövőorientált szervezetek vezetőinek eszköztára
Elmélet a gyakorlatban – Szelecki Zsolt vezetésével

"Próféciákat nehéz mondani, különösen a jövőre vonatkozóakat" tarja a mondás. Ezért inkább okosan kísérletezve, a próbálkozásokból gyorsan tanulva, de aktívan érdemes a jövőt alakítani - ez jobb mint bármilyen bölcs prófécia. Gyakorlatorientált blokkunkban provokatív céges gyakorlatokat, kérdéseket, helyben végzett vélemény szondázást és az eredmények összevetését tervezzük a nemzetközi gyakorlatokkal. Olyan kérdésekre keressük aktívan a válaszokat, mint: mik a jövő szervezetének jellemzői, hogyan lehet azokat mérni, alakítani és hogyan változik a vezetők szerepe ebben a folyamatosan változó környezetben? Hogyan lehet konkrét vezetői viselkedésekben megfogni a változást? A résztvevőknek személyesen hol vannak a lehetőségei ebben a változó környezetben? A célunk, hogy minden résztvevőnk legalább két konklúzióval távozzon: egy fő fejlődési iránnyal saját magának, mint vezetőnek,és eggyel a cégének.


Sikeres szervezeti transzformáció a retail szektorban - A gyors alkalmazkodást támogató döntéshozatal
Román Gergely, Decathlon Hungary

Hogyan újulhat meg és maradhat folyamatosan az első helyen egy piacvezető kereskedő? Milyen új kihívásoknak kell megfelelni, és ehhez milyen stratégiát kövessünk, ha kitartóan az élen akarunk maradni? Az előadásban sorra vesszük, milyen eszközök használatával érte el legnagyobb sikereit a változás útján a „sportóriás”, ahol a csapat döntő többsége Y és Z generációs munkavállaló. Olyan, sikeresen használt módszertani és vezetési alapelvekről lesz szó, amelyek kifejezetten jól alkalmazhatóak kisebb cégek esetében is.


ELMÉLET A GYAKORLATBAN

A jövőbiztos szervezetek építőkövei
Elmélet a gyakorlatban Frankó-Csuba Dea vezetésével

A világ legnagyobb és legsikeresebb vállalatai egy dologban biztosan hasonlítanak egymásra: képesek exponenciális tempóban növekedni és így hatalmas piacokat nagyon rövid idő alatt meghódítani. Képesek rugalmasak maradni és megőrizni az értékeiket annak ellenére, hogy nagy létszámú munkatársat mozgatnak és hatalmas ügyfél tömegeket szolgálnak ki rövid idő alatt.  Hogyan alakítsuk át szervezetünket és induljunk el az exponenciális fejlődés felé? Milyen gondolkodásmód, cégkultúra és eszköztár szükséges hozzá?  Közös, gyakorlatorientált munkával egy szervezeti modellt fogunk kipróbálni, ami kreatív gondolkodásra ösztönöz és olyan viselkedésmintákat mutat meg nekünk, amikkel képesek leszünk rugalmasabban kezelni a változásokat. Megnézzük azt is, hogy a modellből melyek azok a paraméterek, amiket már holnap át tudunk emelni a saját cégünkbe is.

Előadók

Balogh Péter


Tech vállalkozó és angyal befektető

Nevéhez fűződik többek között a nemzetközi piacot is meghódító NNG, melynek társalapítója és vezetője volt. Itt vezérigazgatóként egy 850 fős csapatot épített fel és az ő motiválásukat tartotta legfőbb feladatának. Azóta angyal befektetőként több formációban is magyar tech startupoknak segít, többek között számos HR tech cégnek is.


Frankó-Csuba Dea


CEO, Spark Institute at IBS, Singularity University executive alumni tag

A Spark Institute transzformatív képzőközpont keretében a jövő képességeire készíti fel a hallgatókat egy nemzetközi oktató és mentor közösség segítségével. 10 éve fejleszt innovatív, élmény alapú képzési programokat vezetőknek és szakembereknek, mentorként pedig Európa-szerte támogat digitális transzformációs projekteket. Kedvenc témája a jövő munkahelye, a munka jövője, valamint a digitalizáció és az ember kapcsolata. Kiemelten foglalkozik az ember és a szervezet változási képességével, valamint az egyéni és szervezeti alkalmazkodóképesség fejlesztésével. Ez utóbbi témában sokat merít személyes meditációs gyakorlatából és több, mint 10 éves jóga és meditációs oktatói tapasztalatából. Ennek a munkának egyik alapköveként számos vállalat vezetőjével és munkatársával dolgozik reziliencia fejlesztés és stresszkezelés projekteken.


Kaszás Zoltán


vezető, Infokommunikációs megoldások,  T-Systems

Gépészeti üzemmérnök diplomáját Szerbiában, közgazdász végzettségét és MBA képesítését a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte 2010-ben. A Szerencsejáték Zrt. informatikai vezetője, majd a Magyar Posta Zrt. IT stratégiai vezetőjeként tevékenykedett. Ezt követően a Budapest Airport, a MOL Csoport, és az OTP Szerbia informatikai vezetője is volt. A T-Systems Magyarország Zrt. Infokommunikációs megoldások divízióját 2015 óta vezeti, majd 2017 januárjától a T-Systems Magyarország vezérigazgatója. Igazi kihívást mindig is azok a projektek jelentették számára, amikor az informatikai megoldásokat konkrét üzleti célokkal kellett összehangolni, vagy ahol projekt végeredményként nagyon megváltozott az adott cég vagy annak működése. 


Kiss Mónika


független tőkepiaci elemző

Első diplomáját az ELTE Szociológiai Intézetében szerezte, változásmenedzsment szakirányon. Pályája azonban gyorsan a közgazdaságtan felé kanyarodott: az elmúlt évtizedekben dolgozott Csehországban és Magyarországon FX kereskedőként, elemzőként, nyugdíjpénztári vagyonkezelőként és végül az Equilor vezető elemzőjeként. Ma szabadúszó szakember, akit továbbra is főképp a makroökonómiai kérdések és a régió jövője izgatnak.


Küllői Péter


elnök, Bátor Tábor Alapítvány

Küllői Péter befektetési bankár volt Budapesten majd Londonban. Negyven évesen visszavonult. Ma a Bátor Tábor Alapítvány elnöke, a Tate közép-európai bizottságának társelnöke és több nemzetközi civil illetve üzleti szervezet igazgatósági tagja. Több amerikai startupba fektetett be.


Kurtisz Krisztián


vezérigazgató, UNIQA Biztosító

Krisztián a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán szerzett biztonságtechnikai mérnöki diplomát. 2002-től a Groupama Garancia Biztosító Zrt. gépjármű-biztosítási menedzseri, majd 2005-től a cég lakossági és kisvállalkozói vagyonbiztosítási igazgatói pozícióját töltötte be. 2008. és 2010. között Oroszországban dolgozott, ahol kezdetben a Renaissance Insurance Group ügyvezető alelnöki feladatait látta el, 2009-ben pedig megalapította és felépítette a SRAVNIKUPI.RU online gépjármű-biztosítási összehasonlító portált és brókercéget. 2010-től az UNIQA Biztosító Zrt. nem-életbiztosítási területét vezette, egészen 2016-os, vezérigazgatói kinevezéséig.



Orovica Szilárd


ügyvezető, KUKA Hungária Kft.

A pécsi és a nürnbergi egyetemen végezte közgazdasági tanulmányait. Pályakezdőként két évig Frankfurtban a PwC-nél könyvvizsgálóként dolgozott, majd három éven át foglalkozott pénzügyekkel egy nemzetközi egészségügyi gyártó és szolgáltató cégnél Hannoverben majd Budapesten. Ezután a Siemens Magyarország egyik leánycégét vezette, majd öt évig volt az Infineon Technologies félvezetőgyártó pénzügyi ügyvezetője. 


Ottlik Dávid


társalapító és ügyvezető, Synetiq

Tanulmányait Párizsban és Hong Kong-ban folytatta, 14 éves korától különböző vállalkozásokat indított. 14 évesen design termékeket tervezett, gyártott és értékesített, később média consulting vállalkozásával 5 kontinensen dolgoztak egyedi webes és branding megoldásokon, majd társalapítója volt egy online áruháznak melyet később bezártak. Divák Ádámmal 2014-ben alapították meg Synetiq-nevű ad-tech vállalkozásukat, ahol a legfrissebb biometrikus technológiák és a neurotudományokon alapuló algoritmusok segítségével vizsgálnak filmeket, videókat, TV-s és online reklámokat. A mérnökökből, data scientist-ekből, médiakutatókból és pszichológusokból álló startup-vállalkozás Európa-szerte szállít értékes business insight-okat hirdetőknek, filmgyártóknak és médiaügynökségeknek. Ügyfeleik között olyan cégeket találunk mint a BBC, HBO, Tesco, Spar, Telekom, Vodafone, Merck, Heineken, MOL, OTP, K&H, Teva, vagy a MediaMarkt.


Román Gergely


ügyfélélmény igazgató, Decathlon Hungary

Gergely 13 évvel ezelőtt lépett a Decathlon fedélzetére. Részmunkaidős eladóból, középvezető, majd áruház igazgató, később regionális igazgató lett. A vállalati transzformáció indulásakor, 3 évvel ezelőtt kezdett foglalkozni az ügyfélélmény-fejlesztéssel. Célja, hogy a kihasználva a digitális átalakulásból fakadó lehetőségeket, elérje, hogy a nagyvállalati csapatai és ügyfelei is elégedettebbek legyenek, többet sportoljanak, nagyobb örömmel és hatékonyabban végezzék a munkájukat.


Szelecki Zsolt


független szervezeti és változás menedzsment tanácsadó 

Zsolt 25 év gyakorlati tapasztalattal rendelkezik komplex szervezeti átalakítások és innovatív megoldások bevezetésében. Szakterülete a kulturális, digitális transzformáció és vállalati átszervezések. Tanácsadóként dolgozik nagy multinacionális cégeknél, nemzetközi szervezeteknél és növekvő startup cégeknél. Volt vállalkozó, vállalati tisztségviselő és tanácsadó, és többek között vezette a AON Hewitt és a PwC cégeket. Doktori címét EU politikai tanulmányok területén szerezte, és tanult Budapesten, Edinbugh-ben és Tokyo-ban is. Vállalati pénzügyi végzettsége van az INSEAD-től valamint Kultúrák közti Vezetésből, PRINCE2 kvalifikációja szervezeti project és program menedzsment területén.



Helyszín

Budapest Music Center
1093 Budapest, Mátyás utca 8.

Itt megtekinthető térképen

Kapcsolódó kiadvány

David Rothkopf

A jövő nagy kérdései

Részletek
Jelentkezés

A szeminárium/konferencia részvételi díja: 34900 Ft+áfa/fő  A részvételi díj tartalmazza az eseményhez kapcsolódó könyv vagy egyéb kiadvány árát, valamint a vendéglátás díját is, mely közvetített szolgáltatás.  Kedvezmények: HVG-klubkártya tulajdonosok: -25% Diákkedvezmény (kizárólag magánszemélyként vehető igénybe, csak az igazolvány tulajdonosa jogosult a kedvezményre): -25% HVG Pártoló Tagság: -25% Csoportos részvétel: 5 fő jelentkezése esetén, 1 főnek ingyenes belépést biztosítunk. Minden további résztvevő esetén -20% kedvezményt adunk. (Csoportos jelentkezés esetén egy, összevont számlát állítunk ki.)  A fent jelölt kedvezmények nem összevonhatók.  Több kedvezmény esetén, a jelentkezők számára a legkedvezőbbet érvényesítjük.  Regisztrációval és számlázással kapcsolatos kérdésekben, kérjük írjon a konferencia@hvg.hu címre.  Cégre szabott, kihelyezett képzések szervezését is vállaljuk - bővebb információ kérése: konferencia@hvg.hu!  Lemondás: Az eseményre való jelentkezés lemondása az esemény időpontja előtt legfeljebb 3 (három munkanappal, kizárólag írásban, a konferencia@hvg.hu e-mail címre eljuttatott levélben mondható le jogkövetkezmény nélkül. 3 (három) munkanapon belüli lemondás esetén a megrendelő a részvételi díj 50%-át köteles a szolgáltatónak megfizetni.  A programváltoztatás jogát fenntartjuk.

Résztvevők

Kérjük adja meg e-mail címét és nevét a konferenciára jelentkezőknek!



Szeretnél értesülni hasonló témájú rendezvényeinkről, early bird akciókról, kedvezményekről?

Igen, feliratkozom
Nem, talán majd máskor